Fotopiloten Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg har ryddet til jul og fant i den anledning noen brosjyrer på digitale kameraer. Det er brukt uttrykk som "Big Performance" og "Kompakt digitalkamera i særklasse", så dette må være bra saker. Har nesten lyst til å kjøpe ett av dem. Er det noen som har en anbefaling ? Panasonic_DC1000.PDF Panasonic_DCF1.PDF Ricoh.PDF Sony_Mavica.PDF Lenke til kommentar
furu Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ville nok gått for "verdens minste" kamera fra Panasonic. Med 1.8" skjerm så er det egentlig ingen over og ingen ved siden. Ricoh kameraet virker også veldig kompakt og fint. Med 2mb internminne så får du sikkert plass noen tusen bilder. 9.995,- er det heller ingenting å si noe på. Skal du ha kvalitet så må du betale Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg gjorde store øyne da en kar kom inn på jobben (fotobutikk) en dag for et par måneder siden med sitt Sony Mavica-kamera med diskettstasjon for vanlig floppydisketter (3,5"). Den hadde utrolige 640x480 oppløsning mener jeg å huske. Så vi tok i mot en liten bråte med disketter med bilder som han skulle ha skrevet ut, og på CD samtidig. Underlig nok så har vi faktisk en diskettstasjon på maskinen på lab'en Bildekvaliteten var grei nok, om man ser bort fra lav oppløsning. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 He he he. Dette må være den mest underholdende trådstarten på en stund. Ingenting er mer morsomt enn dypdukk i digitalkameraets historie. Jeg merket meg spesielt dette fra brosjyren til Panasonic DC1000: Actual size. Kameraet er jo gigantisk! Fabelaktig. Tusen takk for den lille påminnelsen, Fotopiloten Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Slettet et innlegg som ikke tilførte tråden noe som helst. Vedkommende så også ut til å ha misforstått ironien i førsteinnlegget totalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Mimre.... Jeg ventet leeeenge i forhold til mange kolleger med å kjøpe, mitt første ble en Olympus Camedia et-eller-annet med 1.3 Mpix. Morsomt med andre alternativer fra denne tiden, men med tanke på hvordan prisene var da.... Lenke til kommentar
Fotopiloten Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Brosjyrene er faktisk ikke eldre enn fra 1997. Jeg ble faktisk imponert over at det ene Sonykameraet (MVC-FD7) faktisk hadde 10X optisk zoom(4,2-42 mm (40-400mm/135)) og lysstyrke 1,8-2,9. Lystyrken var selvsagt et resultat av liten bildebrikke. Men dog. Utviklingen siden 1997 er vel ikke mer enn vi kan forlange. Godt nytt år til alle !!! Lenke til kommentar
torve Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Brosjyrene er faktisk ikke eldre enn fra 1997. Jeg ble faktisk imponert over at det ene Sonykameraet (MVC-FD7)faktisk hadde 10X optisk zoom(4,2-42 mm (40-400mm/135)) og lysstyrke 1,8-2,9. Lystyrken var selvsagt et resultat av liten bildebrikke. Men dog. Utviklingen siden 1997 er vel ikke mer enn vi kan forlange. Godt nytt år til alle !!! Sony Mavica-fd87 kom ut i 2001. Ett svært monster som bråker som ett lokomotiv når det lagrer til disketten. Sony DSC-P1 kom ut 2000 og er ett lite år eldre. Merkelig at sony holdt fast ved Mavica serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå