bo1e Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Har kjøpt meg et x1950 pro apg, men fikk ikke med noen overgang/adapter til strøm. Psuen min har bare vanlige 4pins molex-plugger, mens skjermkortet har en 6pins sak. De fleste steder jeg har sett dette så kalles det pcie-kontakt. Regner med det er akkurat det samme selv om mitt kort er agp? Har også sett at det finnes overganger fra både èn og to 4pins-plugger til èn 6pins. Har det noe for seg å koble to 4pins til èn 6pins? Hvor får jeg tak i en sånn overgang til en billig penge? Ser de koster 10 kr på ebay, men her til lands må jeg vel ut med det 10dobbelte å vel så det? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Mener du strøm til skjerkortet? Jeg har det kortet i PCI express x16, og der fulgte dette med i pakken? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg har kjøpt det brukt.. burde kanskje ha nevnt det Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Fordel ja. Ja, så om jeg har forstått det riktig, så har du en helt vanlig PSU. Du leter med andre ord etter en slik: http://image.bizrate.co.uk/resize?sq=160&a...&mid=132984 Bare med en 4 pin molex på enden, ikke 6 ? Endret 23. desember 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Vil tro jeg trenger noe sånt som dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=31314 Gjør meg litt usikker at det kun henvises til som pcie-overgang, ettersom jeg ikke har pcie men agp. Noen steder bruker de 2xmolex til 6pins pcie, andre steder bare 1. Har en helt vanlig psu ja, begynner å bli noen år gammel. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Er en slik en du trenger ja. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Det er en standard sak altså, som går til både agp og pci, selv om alle kaller den for pci strømovergang. Er det noen forskjell på å bruke 2 molex 4pins eller 1? Er det noen som selger den som ikke tar 130 kr i frakt for en vare som koster 25 kr? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Neppe. Da må det være på den lokale dataforhandleren din? Så at jeg hadde en sånn liggende på pulten Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Forskjellen mellom å bruke bare en eller 2 er liten. Forskjelden ligger mest i mengen strøm som passerer igjennom ledningene og derfor skaper mer varme, men ikke på langt nær så mye at det gjør noe. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Hvis noen har en til overs så sier ikke jeg nei takk Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg skal sjekke om den jeg har fungerer eller ei. Ser den har fått litt juling i kontakten. Om den fungerer skal jeg sende den til deg Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Enkelte weshopper sender med brevpost. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Enkelte weshopper sender med brevpost. Vet du hvilke? sjekket de øverste i prisguiden som hadde den overgangen men så ikke ut som de ville sende noe annet enn servicepakke. Jeg skal sjekke om den jeg har fungerer eller ei. Ser den har fått litt juling i kontakten. Om den fungerer skal jeg sende den til deg Det hadde vært knall. Hvis ikke så kan jeg sikkert forhøre meg litt rundtomkring. Helt sikkert folk som har sånn en til overs. Nye psuer har vel slike 6pins plugger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå