Gå til innhold

Overklokking av pentium 4 prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å overklokke en pentium 4 prosessor?

Det der det selvsagt :)

En P4 lar seg OC omtrent 500MHz +-

Det der er helt feil. En P4 lar seg overklokke over 1 GB. Det er bevist!

Og om du snakker om P4 med "default" eller standard boxed kjøler, f. eks. en P4-2,53 eller 2,4 av eldre stepping med boxed kjøler, - kan det hende den nesten ikke lar seg overklokke. :D

Lenke til kommentar
Jeg har da en P4 2.4 Boxed som jeg har overklokket til 2.6!! :p

Det var jo ikke så mye det, da. Kjørte min 2.26 opp til 2.7 med boxed kjøling. Ikke noe spesielt merkverdig forskjell i temperatur heller etter 5x burn-in i Sandra. Ikke akkurat rare testen men det er ihvertfall noe :woot:

Lenke til kommentar

Jeg tipper et par hundre mhz er typisk for "å nesten ikke la seg overklokke". P4-2,26 er imidlertid vanligvi en del mere overklokkbare enn P4-2,4 med gammel stepping.

Det jeg mente å antyde ovenfor, - er at prosessorene er ulike og har ulike potensialer, - og det er forskjell på kjøleløsninger mv. Det finns ganske store forskjeller faktisk ... :D

Lenke til kommentar

Det der er helt feil. En P4 lar seg overklokke over 1 GB. Det er bevist!

Og om du snakker om P4 med "default" eller standard boxed kjøler, f. eks. en P4-2,53 eller 2,4 av eldre stepping med boxed kjøler, - kan det hende den nesten ikke lar seg overklokke. :D

Hvordan overklokker du over 1GB?

Lenke til kommentar

Skal ha meg ny P4 selv, hvor stor påkjenning har egentlig over-klokking??

Leste noen som sa at CPUen maks varer 1,5 - 2 år hvis man overklokker en del og noen sier de kan ryke når som helst også hvis man er uheldig...

Er avhengig av at maskinen ihvertfall holder(da mener jeg at den fortsatt er i live... ikke at den er state of the art..) i 3 år så da er det vel ikke så lurt å overklokke eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...