Gå til innhold

Minneproblemer. Trenger hjelp!

bantex28

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå kjøpt og satt sammen en ny pc. den består av:

Asus p5kc intel p35 chipset

Intel core2 quad q6600

asus 8800gt 512mb

OCZ gold 4096mb 800mhz 5-5-5-15

jeg har satt den sammen og alt funker som det skal, bortsett fra en ting. jeg prøvde programmet cpu-z bare for å sjekke litt på prosessoren. Jeg gikk på memory i cpu-z og der stod det av minnet mitt kjørte på 400mhz og at timingsa var 6-6-6-18. Så jeg kjørte en minnetest som følger med på vista cd-en og den sa at jeg hadde minneproblemer.

hva kan dette være?? er det noen son kan hjelpe meg med dette eller som har opplevd det samme selv??

Endret av bantex28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400 MHz er riktig hastighet (400 MHz = DDR2-800). Timingsene kan du fikse i BIOS, men det er ikke så vanvittig mye ytelse å hente på det.

Bruker du 32- eller 64-bits Vista? Hvis du bruker 32-bit, så kan det være at den rapporterer minneproblemer pga. at du har 4 GB minne.

Jeg vet ikke hvilken test det er på Vista-CD-en, men hvis du skal teste minnet skikkelig så er Memtest86 et godt verktøy.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har nå kjøpt og satt sammen en ny pc. den består av:

Asus p5kc intel p35 chipset

Intel core2 quad q6600

asus 8800gt 512mb

OCZ gold 4096mb 800mhz 5-5-5-15

jeg har satt den sammen og alt funker som det skal, bortsett fra en ting. jeg prøvde programmet cpu-z bare for å sjekke litt på prosessoren. Jeg gikk på memory i cpu-z og der stod det av minnet mitt kjørte på 400mhz og at timingsa var 6-6-6-18. Så jeg kjørte en minnetest som følger med på vista cd-en og den sa at jeg hadde minneproblemer.

hva kan dette være?? er det noen son kan hjelpe meg med dette eller som har opplevd det samme selv??

Sett opp volten på minnet til 2,1 volt. Og kanskje sette opp NB volten ett hakk. :D

Lenke til kommentar
core speeden står også på 1600 i cpu-z. den skal jo være 2400??
SpeedStep sørger for å klokke ned prosessoren når det ikke trengs mye kraft. Hvis du kjører CPU-Z samtidig med f.eks Prime95, så bør prosessorfrekvensen sprette opp igjen.

Har du egentlig problemer med PC-en på noen måte? Minnehastigheten er OK. Timingsene er omtrent OK. Prosessorhastigheten er mest sannsynlig OK. Hvor mye minne står det at du har i Vista?

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...