Gå til innhold

Dataen blir utrolig varm etter litt spilling...

stiff-leet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Kjøp kabinettet Antec Nine Hundred og bytt ut alle viftene dine med Delta-vifter. Burde hjelpe.

Det vil hjelpe ja , men delta vifter?

Ja vist du vil ha 60DB vifter så værsegod.

Må nok korrigera deg der, Delta 120mm har eit oppgitt støynivå på 59 dB(A) hos Microplex...

Men du kan jo vurdera eit billig vannkjølingssett, f.eks. Bigwater,

Lenke til kommentar

Fikk mitt Antec Nine Hundred i dag.

Har nå spilt Crysis i ca 45 min. (Grafikk: 1280x1024. Medium. AA=0 | Specs ser du i signatur.)

Nå var temperaturen mye, mye mindre. CPU var ca 50 grader. CPU var også det som var varmest i hele pc-en.

Kabinettet har 3 x 120mm vifter. På disse kan man justere rpm. Det er 3 nivåer. Jeg hadde de på 2. Har også en 200mm vifte oppe i kabinettet. (Den har ikke viftestyring).

CPU-vifta kjører jeg på 70%

Lenke til kommentar
Fikk mitt Antec Nine Hundred i dag.

Har nå spilt Crysis i ca 45 min. (Grafikk: 1280x1024. Medium. AA=0 | Specs ser du i signatur.)

Nå var temperaturen mye, mye mindre. CPU var ca 50 grader. CPU var også det som var varmest i hele pc-en.

Kabinettet har 3 x 120mm vifter. På disse kan man justere rpm. Det er 3 nivåer. Jeg hadde de på 2. Har også en 200mm vifte oppe i kabinettet. (Den har ikke viftestyring).

CPU-vifta kjører jeg på 70%

Den øverste viften skal da ha viftestyring? :hmm:

Lenke til kommentar

Prosessoren min går aldri over 50 grader(det er nesten 30 grader i rommet!) nå, på full load (Orthos). Jeg satte en 120mm vifte på 1200 rpm i fronten av kabinettet mitt, også tok jeg i bruk Thermalright Ultra 120 Extreme kjøleren med en 120mm Aerocool (950 rpm, 19db) vifte.

Tidligere hadde jeg over 60 grader på full load. Regner med at tempen vil gå ned ytterligere etterhvert som kjølepastaen får sette seg litt. Har montert den for en liten time siden bare.

Mitt tips fortsatt er derfor:

1: Godt og luftig kabinett / sørge for god luftflyt.

2: En skikkelig prosessorkjøler (Scythe Ninja, TRUE, eller tilsvarende).

Men hovedregelen er å sørge for god luftflyt. Du kan ha aldri så god kjøler uten at det hjelper, hvis du ikke klarer å få den varme luften ut av kabinettet.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...