Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjøp kabinettet Antec Nine Hundred og bytt ut alle viftene dine med Delta-vifter. Burde hjelpe. Lenke til kommentar
Do0z Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjøp kabinettet Antec Nine Hundred og bytt ut alle viftene dine med Delta-vifter. Burde hjelpe. Det vil hjelpe ja , men delta vifter? Ja vist du vil ha 60DB vifter så værsegod. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjøp kabinettet Antec Nine Hundred og bytt ut alle viftene dine med Delta-vifter. Burde hjelpe. Det vil hjelpe ja , men delta vifter? Ja vist du vil ha 60DB vifter så værsegod. OHHH THE IRONI.... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg skjønner ingen ting! Bråker delta vifter mye? Hva koster slike vifter? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 de bråker mest, og er ikke de billigste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjøp kabinettet Antec Nine Hundred og bytt ut alle viftene dine med Delta-vifter. Burde hjelpe. Det vil hjelpe ja , men delta vifter? Ja vist du vil ha 60DB vifter så værsegod. Må nok korrigera deg der, Delta 120mm har eit oppgitt støynivå på 59 dB(A) hos Microplex... Men du kan jo vurdera eit billig vannkjølingssett, f.eks. Bigwater, Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Delta vifter bør kun brukes hvis du har pcen i et lydtett rom og du i et annet. Ta en liten titt på denne videoen for å så hvilket uvær dette er. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=103931 Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Fikk mitt Antec Nine Hundred i dag. Har nå spilt Crysis i ca 45 min. (Grafikk: 1280x1024. Medium. AA=0 | Specs ser du i signatur.) Nå var temperaturen mye, mye mindre. CPU var ca 50 grader. CPU var også det som var varmest i hele pc-en. Kabinettet har 3 x 120mm vifter. På disse kan man justere rpm. Det er 3 nivåer. Jeg hadde de på 2. Har også en 200mm vifte oppe i kabinettet. (Den har ikke viftestyring). CPU-vifta kjører jeg på 70% Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Fikk mitt Antec Nine Hundred i dag. Har nå spilt Crysis i ca 45 min. (Grafikk: 1280x1024. Medium. AA=0 | Specs ser du i signatur.) Nå var temperaturen mye, mye mindre. CPU var ca 50 grader. CPU var også det som var varmest i hele pc-en. Kabinettet har 3 x 120mm vifter. På disse kan man justere rpm. Det er 3 nivåer. Jeg hadde de på 2. Har også en 200mm vifte oppe i kabinettet. (Den har ikke viftestyring). CPU-vifta kjører jeg på 70% Den øverste viften skal da ha viftestyring? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Den har det Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Den har det Ja, det har den jo. Ser det nå. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Må bare laste opp et bilde. Speedfan Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Prosessoren min går aldri over 50 grader(det er nesten 30 grader i rommet!) nå, på full load (Orthos). Jeg satte en 120mm vifte på 1200 rpm i fronten av kabinettet mitt, også tok jeg i bruk Thermalright Ultra 120 Extreme kjøleren med en 120mm Aerocool (950 rpm, 19db) vifte. Tidligere hadde jeg over 60 grader på full load. Regner med at tempen vil gå ned ytterligere etterhvert som kjølepastaen får sette seg litt. Har montert den for en liten time siden bare. Mitt tips fortsatt er derfor: 1: Godt og luftig kabinett / sørge for god luftflyt. 2: En skikkelig prosessorkjøler (Scythe Ninja, TRUE, eller tilsvarende). Men hovedregelen er å sørge for god luftflyt. Du kan ha aldri så god kjøler uten at det hjelper, hvis du ikke klarer å få den varme luften ut av kabinettet. Endret 5. januar 2008 av SilentNET Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Herved erklerer jeg denne tråden som avsluttet, og poster tre bilder av mitt (nye og kjølige) kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå