stiff-leet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Hei. Jeg har et kabinett som ligner veldig på dette. Det er lite og kjøler dårlig. Problemet er temperaturen. jeg har kjøpt 1 120mm vifte, og 2 80mm vifter (link til viftene kommer senere). Alle er fra NorthQ. Hvordan vei burde viftene blåse? Hvis jeg spiller i 30min er hele PC-en mellom 60-70 grader, men hvis jeg tar opp side-døren. går det 2 min så er dataen 20-30 grader kaldere Når jeg legger handen over mine 4 minne brikker er det så varmt at jeg nesten brenner meg. Brikkene har egen kjøling. Jeg bruker SpeedFan til å måle tempraturen (har ikke stilt på hastigheten). Jeg har ikke klokket. Hva kan jeg gjøre? Skal jeg benytte meg av angrefristen? Takk for alle svar. Endret 23. desember 2007 av stiff-leet Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 For det første, viftene skal blåse utover. Og at komponentene blir varme, er ikke uvanlig, men den temperaturen du beskriver er farlig. Men hva mener du med hele PC-en på 60-70 grader? Om prosessoren er så varm, bør du vel sjekke kjølepastaen under, og stille opp rpm på viftene hvis mulig Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Mener du at alle viftene skal blåse lufta ut fra kabinettet? Dette er broren min sin pc. Det er jeg som har montert alt der. Skal ta opp cpu-kjøleren og skjekke kjølepastaen Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, lufta bør ut fra kabinettet. De skal flytte den varme lufta. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 ville heller latt dem kjøre luft inn i pcn. varmen går opp og går ut ved hjeøp av strømforsyninga. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 ville heller latt dem kjøre luft inn i pcn. varmen går opp og går ut ved hjeøp av strømforsyninga. Men min strømforsyning blåser ned i kabinettet... Her er et bilde etter 10min med Counter-Strike Source spilling... Blir enda varmere med lengere spilling... Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Er ikke sikkert. Du kan jo sette noen til å ta ut og noen inn.Jeg kjører all luft ut, men så har jeg et luftig kabinett og edit: til froZZo Endret 23. desember 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Er ikke sikkert. Du kan jo sette noen til å ta ut og noen inn.Jeg kjører all luft ut, men så har jeg et luftig kabinett ogedit: til froZZo jeg vil heller ha kald luft inn en ingenting. hjelper ikke om du kjører viftene ut nå ikke no kald luft kommer inn sikker på at strømforsyninga bleser inn i kabbinetttet da Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Her er et bilde av dataen Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Ja, eller bringe den varme lufta ut, og dermed oppnå stabil lufttemperatur. Om du har fryktelig varm luft der inne, vil det jo ikke ha kjempe stor effekt å pøse på med luft på romtemperatur. Den blir ikke kald, selv om det er en vifte der Med det der, ville jeg tatt den bakre vifta til å blåse luften ut. Men jeg er ingen ekspert på vifter Endret 23. desember 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Fant ut at strømforsyningen blåser opp/ut Endret 23. desember 2007 av stiff-leet Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Så hvordan vei skal viftene blåse? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) den blåser ut ja. Ja, froZZo er vel uenig med meg, men jeg vill satt den nærmest CPU til å blåse ut. Men samtidig går jo varmen til topps, så å blåse ut oppe hadde ikke vært så dumt. Kanskje prøve med å blåse inn ved CPU og ut oppe da? edit: Da jeg skal si, at jeg hadde tatt begge til å blåse ut Endret 23. desember 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 trekk inn lufta fremme nede, og ut oppe bak. vri cpukjøleren så den blåser lufta bakover, og ikke oppover. IKKE HA VIFTA UNDER PSU TIL Å BLÅSE INN!! prøv det og se hvordan det blir da, ikke glem at det kun skal være én dråpe kjølepasta imellom cpu og kjøler, to er alt for masse! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 For å svare litt mer presist på problemet ville jeg satt de to viftene foran til å blåse inn, og den vifta bak til å blåse ut, + at PSU hjelper til. Still CPU viften til maks og se om dette hjelper. Lenke til kommentar
stiff-leet Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Nå har vi gjort det dere sa, tok ut alt og satte det inn på nytt, og snudd CPU vifta slik tha stoffi sa... Har også sjekket at viftene blåser riktig vei. Spilte netopp for og se tempraturen. CPU'en var 63 grader. Endret 23. desember 2007 av stiff-leet Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Last ned en ny bios oppgradering, evnt. sjekk temp. i bios, selvom jeg er ganske sikker på at SpeedFan skal vise riktig. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 det høres ut som om det er en del bedre. har dere satt cpu-vifta til maks slik Centuss sa? gjorde dere cpu og kjøler helt ren når dere tok den av? prøv gjerne også å rydde bort alt av kabelrot som kan begrense luftflyten. hvis du fortsatt har problemer, så kan du prøve å fjerne brakettene bak ved pci-portene, og så feste en 80mm vifte der. det blir ikke optimalt, men det hjelper. ikke glem at alle harddiskene varmer opp lufta som kommer inn Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) det høres ut som om det er en del bedre.har dere satt cpu-vifta til maks slik Centuss sa? Joda, den går på maks.. gjorde dere cpu og kjøler helt ren når dere tok den av?prøv gjerne også å rydde bort alt av kabelrot som kan begrense luftflyten. Det gjorde vi ganske nøye Har besluttet å sende tilbake viftene (angrefrist). Kommer til å kjøpe et nytt kabinett som er litt større, soli og ikke minst "luftigere" . Hvordan kabinett bør jeg da velge? Hvordan vifter bør jeg velge? Endret 23. desember 2007 av JFM Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Tja, hvis du tenker den veien så kan iværtfall jeg anbefale et AplusCase El Diablo. Muligens en del overpriset, men med en 36 CM og 25 CMs vifte gjør dette susen. Har det selv faktisk. Husk å kjøpe med en 120 CMs vifte som blåser ut, da de to store bare blåser inn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå