Gå til innhold

Mass Effect-plata ødelagt. Får jeg bytta?

Skyttt

Anbefalte innlegg

Kjøpte Mass Effect og Xbox 360 for tre dager siden. Har spilt mye siden da, også i dag morges. Stod opp med guttungen, skifta bleie og fora med brødskive. Etter det obligatoriske julemorgen, stikker pjokken og leker med lastebil mens fattern ser sitt snitt til å bekjempe Saren. Blir klistra til skjermen og ser dessverre ikke at toåringen med lastebil, bleierumpe og det hele stormer mot xboxen. Idiotisk nok har jeg satt den på høykant på gulvet ved siden av TV-hylla. Pjokken klarer selvsagt å velte konsollen, slik at den lander på gulvet i liggende positur i stedet for stående. Gikk helt greit med Xboxen, men spillet fikk ei god ripe rundt hele ytterkanten av plata. På skjermen får jeg beskjed om at boksen ikke klarer å lese skiva.

Hvordan kommer jeg meg ut av denne knipa? Mulig å få bytta spillet, selv om det forsåvidt var min feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve deg med at i dag var første gangen du skulle prøve spillet, men at spillet ikke ville starte. Så så du en stor ripe i plata og at det trolig er feilen. Forteller du at pjokken veltet maskinen mens du spilte får du nok ikke byttet spillet da. Men en hvit liten løgn skader ikke :innocent:

Lenke til kommentar

Du kunne jo først gått til butikken med plata da! (husk kvittering!) Men tror det variere på selgeren og! For det var noe galt med knappen bakpå kontrollen min, fikk ikke bytta den igjen, han sa jeg måtte ringe Microsoft, men så prøvde jeg en annen gang og det gikk Plettfritt:) Så det variere VELDIG på hvor blid selgeren er:)

Endret av BigRazer
Lenke til kommentar
Kjøpte Mass Effect og Xbox 360 for tre dager siden. Har spilt mye siden da, også i dag morges. Stod opp med guttungen, skifta bleie og fora med brødskive. Etter det obligatoriske julemorgen, stikker pjokken og leker med lastebil mens fattern ser sitt snitt til å bekjempe Saren. Blir klistra til skjermen og ser dessverre ikke at toåringen med lastebil, bleierumpe og det hele stormer mot xboxen. Idiotisk nok har jeg satt den på høykant på gulvet ved siden av TV-hylla. Pjokken klarer selvsagt å velte konsollen, slik at den lander på gulvet i liggende positur i stedet for stående. Gikk helt greit med Xboxen, men spillet fikk ei god ripe rundt hele ytterkanten av plata. På skjermen får jeg beskjed om at boksen ikke klarer å lese skiva.

Hvordan kommer jeg meg ut av denne knipa? Mulig å få bytta spillet, selv om det forsåvidt var min feil?

dessverre vill ikke spaceworld helpe deg. de sier nok at de sier nok at dette er Microsoft feil. det gjorde min lokale butikk. Og de er veldig hjelpsome.

men tror jeg kan hjelpe deg her:) har hatt samme problem og er en grei løsning.

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/gameplay/discreplacement-program.htm

hvor du har et skjema. du burde også ringe Microsoft og si hva som har skjedd. Men viss du føler deg usikker på at de vill si ja. så si at den lå bare vanelig i xboxen din og det kom ripper for deg skjer(det var det som skjedde med meg)

da vill de antageligviss be deg fylle ut dette skjemaet og be deg sende spillet og dette skjemaet utfylt http://assets.xbox.com/en-us/support/replacementdisk_orderform.pdf printet ut og fult ut sammen med

spillet. og sende det til MS som jeg ikke vet adressen til.

her er nummeret til Microsoft: 800 14 174 eller +47 23162554 fra mobiltelefon

Åpningstider:

Mandag-fredag: 9:00 - 17:00

Lørdag: Closed

Søndag:Closed

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på Spaceworld igjen. Tro det eller ei, men utfallet ble jævlig greit. Jeg sa bare at boksen ikke ville lese plata, fyren tok ut skiva og så på ripa, trakk på skuldrene og ga meg ei ny plate med et "lykke til". Utrolig. Jeg traff nok rett og slett på rette selgeren til rett tid. Nå er jeg glad! :)

Lenke til kommentar
Da har jeg vært på Spaceworld igjen. Tro det eller ei, men utfallet ble jævlig greit. Jeg sa bare at boksen ikke ville lese plata, fyren tok ut skiva og så på ripa, trakk på skuldrene og ga meg ei ny plate med et "lykke til". Utrolig. Jeg traff nok rett og slett på rette selgeren til rett tid. Nå er jeg glad! :)

Der var du nok heldig ja :p

Lenke til kommentar

wow sykt heldig..hvor bor du egentlig for jeg tror jeg må begynne og kjøpe spill der!

Lenke til kommentar
AA litt langt vekke fra kristiansand;) Men lurer på om det er sånn på alle Spaceworld butikkene

Ikke her i Grimstad atleast, kjøpte oblivion collectors edition der, fucka seg.. løy som alle gjør:p

å fikk ikke nytt

var en kamerat som velta xboxen og spilte skrapte seg opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...