RogueAlien Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg skulle bake litt til jul men tida har gått og det har blitt utsatt til lille julaften. Jeg tenkte jeg skulle rekke det men så så jeg på pepperkakeoppskriften min noe jeg hadde glemt, "la deigen stå til neste dag", og jeg lurer på om dere har noen ideer? Kan jeg for eksempel vente til kvelden og steke dem da? Er det lenge nok heving? Ellers så har jeg marsipan og sjokolade og det skulle gå greit og lage noe med. Men jeg har også nok med egg, mel og melk pluss litt "julekrydder" av forskjellige slag. Noe som jeg kan lage så det er ferdig i kveld? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg kan ikke huske at jeg (når jeg var liten) måtte vente til dagen etter... Mener moren min lagde deigen på dagen og vi lagde de på kvelden, etter noen timer med heving. Så jeg tror det skal gå greit Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg fikk ikke bakt pepperkaker alikevel.. Jeg lot deigen stå til morgenen men jeg må ha gjort noe galt for den var blitt knallhard og umulig og kna. Jeg prøvde med litt melk og så kna den inn for og få litt mer mykhet i den men da bare ødela jeg den mer virket det som. Så jeg ga opp og kastet den i søpla. Utrolig synd for jeg hadde gledet meg til og ta med meg ferske pepperkaker på julekvelden. Og når jeg sier at deigen var hard så snakker vi virkelig hard. Det blir ikke helt den samme julefølelsen for meg nå da.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ikke bra Da får vi håpe det går bedre neste år! God jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå