Bandidos-Pelle Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Heisann, julen nærmer seg med stormskritt, og selvfølgelig er den mannlige delen av familien fortsatt ikke klar med alle julepresanger enda Jeg lurte på om noen her inne kunne foreslå en god klassiker, gjerne en svart/hvitt-film, som jeg kunne gi min søster. Hun er 20 og digger svart/hvitt-filmer (ikke spør meg hvorfor), og hun har blant annet alle Hitchcock-filmene osv. Noen forslag - så får jeg bare håpe at en mainstream dvd-forhandler har den inne. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Noe av Kurosawa, Marx(komedie) eller Casablanca, Dr. Strangelove, Citizen Kane, The Maltese Falcon, 12 angy men, M, To Have and Have Not, The Third Man... Tror dette er filmer som er lett å finne. Finnes mange bra svart/hvitt-filmer. Det beste er å sende Montag en PM. Endret 23. desember 2007 av glennandre Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) "King Kong (1933)" "Lolita" Endret 23. desember 2007 av BadSmile Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 The Third Man så jeg faktisk i går. Bortsett fra en litt ivrig spansk-inspirert gitarspilling, så kan denne noir klassikeren absolutt anbefales. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 I disse juletider må vel Frank Capras "It's a wonderful life" eller George Seatons "Miracle on 34th street" være midt i blinken. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 The Treasure of Sierra Madre... Pokker så god film, går en del på TCM. Bogart var en god skuespiller, ingen tvil om det. Boka den er basert på er også å anbefale Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 The Third Man anbefales på det sterkeste. En av mine favoritter i sort-hvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå