Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc slår seg på, men den sviver ikke.

Anbefalte innlegg

Om du er nøye og ikke går forhaster seg så skal det gå greit. Det viktigste er:

1. Ikke bruk makt

2. Pass på hvilken vei prosessoren skal ned i.

3. Aldri vri eller dytt på cpuen for å få den ned, sett den rett ned (Er veldig lett å bøye noen pinner, samme gjelder kabler generelt)

EDIT: Kjøleribben har en hendel, og socket har en hendel, om ikke cpu er festet i socketens hendel blir den bare presset ned av kjøleribba, og DET er risky business (kortsluttning, dårlig kontakt, alle mulig rare ting)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm....når jeg ser veldig nøye etter er flere av pinnene bøyde. Er ikke rart bios ikke vil på. Er ca en 6 pinner som er bøyde.

Tror ikke jeg kan hjelpe deg noe mer nå. Har kommet med alle ideene mine om hva det kan være.

Håper du finner ut av det da ;)

God jul!

PS: Den "brikka" er CPU og den "boksen" er kjøleribba og vifta til CPU'n!

Virker hverfall ikke som sokkelen er ødelagt da!

Den er god. Jeg tror vi har funnet ut av problemet her. Spm er nå om jeg klarer fikse dette selv eller går til reparatør.

Anyway...det blir en helt annen sak :)

God jul til deg og , og takk skal du ha :)

post-102811-1198445114_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Regner med at cpu monteres for seg selv fordi at den ikke veier nok til å presse pinnene, og det er lettere å få den nøyaktig ned i sporet.

Vet ikke hvordan man skal få rettet ut pinnene, men en bitteliten tang kan nok fikse det, men ikke dytt eller dra, bare bøy.

Tror det viktigste nå er å få cpu av kjøleribba.

Lenke til kommentar
Om du er nøye og ikke går forhaster seg så skal det gå greit. Det viktigste er:

1. Ikke bruk makt

2. Pass på hvilken vei prosessoren skal ned i.

3. Aldri vri eller dytt på cpuen for å få den ned, sett den rett ned (Er veldig lett å bøye noen pinner, samme gjelder kabler generelt)

EDIT: Kjøleribben har en hendel, og socket har en hendel, om ikke cpu er festet i socketens hendel blir den bare presset ned av kjøleribba, og DET er risky business (kortsluttning, dårlig kontakt, alle mulig rare ting)

Riktig Flimzes....flere av pinnene er bøyde. Får prøve å rette de opp og følge instruksjonen din.

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

1. tar du ut kjøleribben på cpu MÅ du ta på ny pasta. ellers blir cpu for varm. cpu kjølepastaen former seg etter noen timer og tar du bort kjøleren må du ta ny på.

2. minnebrikkene kan se ut som om de står feil i. jeg ville førsøkt og sette de to brikkene i de orange slottene. det er meningen at det skal stå to og to. dvs ikke en brikke i hver farge.

3. no input signal er typisk minnefeil. så sjangsen for at minnet er defekt er stor. er også lett og ødelegge minnet med statisk elektrisitet. Har du tatt dine forhåndsregler under rengjøringen ?

Lenke til kommentar
Regner med at cpu monteres for seg selv fordi at den ikke veier nok til å presse pinnene, og det er lettere å få den nøyaktig ned i sporet.

Vet ikke hvordan man skal få rettet ut pinnene, men en bitteliten tang kan nok fikse det, men ikke dytt eller dra, bare bøy.

Tror det viktigste nå er å få cpu av kjøleribba.

Ja, den sitter som betong. Kan bli en hard julenøtt å få den ut :)

Lenke til kommentar
1. tar du ut kjøleribben på cpu MÅ du ta på ny pasta. ellers blir cpu for varm. cpu kjølepastaen former seg etter noen timer og tar du bort kjøleren må du ta ny på.

2. minnebrikkene kan se ut som om de står feil i. jeg ville førsøkt og sette de to brikkene i de orange slottene. det er meningen at det skal stå to og to. dvs ikke en brikke i hver farge.

3. no input signal er typisk minnefeil. så sjangsen for at minnet er defekt er stor. er også lett og ødelegge minnet med statisk elektrisitet. Har du tatt dine forhåndsregler under rengjøringen ?

Ja jeg tok mine forholdsregler. Har gjort som jeg alltid har pleid å gjort, og det har gått bra. Mulig jeg kun har hatt flaks at dette ikke har skjedd før. Skal sette brikken i orange slotter å se hva som skjer.

Lenke til kommentar
eventuelt forsøk de to andre slottene.

et annet tips kan være og dra ut alle kabler og kort fra hovedkortet bortsett fra strøm og powerswitch.

så starte den opp og se om den starter normal. (selvsagt benytte skjermkort eller internt vga).

Blir d bilde kan du sette på plass en og en enhet.

Jepp ska gjør det....men jeg tror det er brikka ja....herregud det er mange bøyde pinner. Uff..håper jeg klarer å rettet de opp og at jeg får brikka på plass. Det er ikke pasta under den hvite socketen ? det er bare å ta opp hendelen er det ikke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...