Petaaar Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 hei ,, jeg satte nettopp opp wlan ruter i huset ,, med wpa cryptering ,, greia er at , jeg har connecta , pcen til far, , macbooken til søs , iphonen min til det uten problemer ved og tasta inn koden ,, men når jeg komme til min brors pc ,, så stopper den ved "henter nettverks adresse" er det noe limit på hvor mange brukere man kan ha ? så på settingsene til rutern det sto det noe om 6 channels , er dette noe med det og gjøre ? er en gammel smc ruter, 2804wb eu eller no heter den Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Dersom den bare står og "henter nettverksadresse", kan det være at nøkkelen ikke er skrevet inn korrekt. Prøv å skrive inn nøkkelen på nytt. Om dette ikke hjelper, kan du prøve å reinstallere driveren til trådløskortet eller evt. oppdatere driveren til siste versjon. De fleste hjemme-routere skal normalt takle 5-6 maskiner uten problemer, så lenge de ikke belaster nettet hardt. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 En feilkilde kan også vær vist PC-en til bror din er satt opp med statisk ip, og den ip'en allerede er i bruk. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 En annen mulig feil er nettverkskortet til broren din. Hvis det er ett gammelt kort uten WPA/WPA2 støtte får du den feilen. Connection går greit, men krypteringa gir ingen mening for PC-en til broren din og den får dermed ikke IP. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 den er ikke spessielt gammel ,, er en "gamel" acer laptop med amd turio a32 eller lignede 1.6ghz, 1gig ram , etc så 2 år rufly,, jeg dreit i hele greia btw pga at nettet crasha extremt mye,, noen som har noe tips ?? prøvde med wpa og wep fungerte heller dårlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå