Gå til innhold

Anskaffelse av ny (PC) PSU, spm om antall watt,kalkulator,gpu og kabinett

Anbefalte innlegg

Driver og undersøker nettet rundt for å klare opp i alt rotet av definisjoner og krav og ender dermed opp på en watt-kalkulator side for PSU'er.

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

Det jeg lurer på her om det i det hele tatt blir levert et godt bilde på hvor kraftig psu man trenger til et system? Satte f.eks 2 x 8800 ultra i sli og da ble det anbefalt omtrent 400 w strømforsyning?? Her må det jo være noe som er rævgalt..

Antec Fusion V2 HTPC kabinettet er jo listet opp med 430w psu,

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=4665352

men kan en da anta at dette kabinettet ville kunne klare å drive la si

1x7200rpm HD, 1xdvdrw, core 2 duo - E6750 , 2x2gb DDR2, ny 8800 GT eller GTS (g92), med et helt vanlig m-atx HK og ingen overklokkinger?

Hvis noen har noen anbefalinger ang. m-atx kabinett (cube,lanbox helst) + en passende PSU) for dette oppsettet, og ikke minst som PASSER sammen rent fysisk, tar jeg gjerne imot tips med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, ikke gå for medfølgende PSU! Har ingen som helst erfaring med nevnte PSU, men har dårlig erfaring generelt med slike PSU'er. Og ikke minst, de bråker! ;)

Skal du kjøre ned nevnte oppsettet vil jeg anbefale 520-620W. Alt etter som om du vil ha anledning til å legge til ett skjermkort, mer ram eller klokke. For deg blir vel Chill Innovation CP-520A4 best. Bare les testen til hw.no, veldig gode spenninger med masse overskudd og ekstremt stillegående.

Edit: Vil legge til at PSU kalkulatoren er det ingenting gale med, 400W ville gått fint. Men det er alltid greit å ta forbehold om enkelte ting og legge til noen W. Det er bare tull med alle de som kjøper 720W PSU osv. Med mindre de virkelig har en kraftpakke i kabinettet. ;)

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...