StarcraftGeek Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei, jeg lurer på om det er mulig å få et mindre format enn mp3 på lyd for mobiltelefoner, og isåfall om det finnes programmer som kan konvertere dette? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Du kan jo endre bitraten på mp3-når du legg han inn på datamaskina. Då tek dei mindre plass, om det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
StarcraftGeek Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 ja det viktigste er at den skal ta mindre plass, kvaliteten er ikke så viktig. Hvordan endrer jeg bitraten? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 No har eg ikkje windows her (som eg går ut frå at du bruker). Men dette er jo forskjellig frå program til program. Om du t.d bruker itunes, kan du gå inn i innstillinger, importering, og der kan du velge format og bitrate (kor stor plass/kvalitet du vil ha). Som sagt, det er forskjellig frå programvare til programvare. Men eg vil anbefale deg å bruke noko anna enn WMP. Lenke til kommentar
StarcraftGeek Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 ok, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 bruk DB power amp Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Du vil ikke gå for langt ned på kvaliteten. Under 128 kb/s er ikke å anbefale.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jeg synes at det meste under 320 CBR høres helt forjævlig ut. Du hører at noen av lydene blir borte i musikken hvis du hører med et par skikkelige hodetelefoner eller høytalere, og det er ikke positivt. edit: Stebroren min sier at han ikke hører forskjell på noenting han. Han hører at lyden kommer ut av hodetelefonene og that's it. Endret 29. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg synes at det meste under 320 CBR høres helt forjævlig ut. Du hører at noen av lydene blir borte i musikken hvis du hører med et par skikkelige hodetelefoner eller høytalere, og det er ikke positivt. Amen! Det er jeg fullstendig enig i. Men det som lastes ned har jo en variabel bitrate dessverre. Og stor plass tar det også. Kanskje på tide med en harddiskspiller som har støtte for Flac, eller hva sier du? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja, det irriterer meg grådig at jeg ikke får FLAC på iPod Classic 160 GB. Får lasta ned mye i FLAC nå faktisk. Har merka på diverse sider at det er flere og flere som legger ut musikk for nedlastning i FLAC. Hender at jeg laster ned ting i FLAC for deretter å konvertere til mp3 320 CBR, som er det beste av mp3. Når jeg merker at jeg har lasta ned en fil i 128 e.l er det rett i papirkurven. Det har bare vært i det siste at jeg har blitt så kresen på kvalitet, før var det ikke så nøye for meg. Hører så ekstremt mye på musikk for tiden, så kvalitet er noe en må ha. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Enig der. Jeg må finne meg en spiller med stor harddisk og Flac støtte. iPoden min er ikke holdbar. Du kan imidlertid innstalere Rockbox på den, da får du jo flac-støtte (og enda mindre batteri). Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Ja, det irriterer meg grådig at jeg ikke får FLAC på iPod Classic 160 GB. Får lasta ned mye i FLAC nå faktisk. Har merka på diverse sider at det er flere og flere som legger ut musikk for nedlastning i FLAC. Hender at jeg laster ned ting i FLAC for deretter å konvertere til mp3 320 CBR, som er det beste av mp3.Når jeg merker at jeg har lasta ned en fil i 128 e.l er det rett i papirkurven. Det har bare vært i det siste at jeg har blitt så kresen på kvalitet, før var det ikke så nøye for meg. Hører så ekstremt mye på musikk for tiden, så kvalitet er noe en må ha. Du kan da konvertere FLAC-filene til Apple Lossless. Bare å "pakke ut" FLAC-filene til wave-format, deretter konverterer du .wav-filene til Apple Lossless i iTunes. Er kanskje litt tungvint (og du mister all tag-informasjon), men i det minste får du cd-kvalitet på iPoden din da. Endret 29. desember 2007 av dir3 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Å.. Derfor har iPod altså støtte for lossless? Wohoo.. Tror jeg. Blir filene mye større i forhold til Flac? Flac er jo godt komprimert, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvis jeg mister all tag-informasjon blir det jo håpløst å bruke iPoden da eller? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Vel, i prinsippet ikke. Blir bare veldig vanskelig å finne frem. Men du kan jo sette navn på dem selv da. En etter en. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vel, i prinsippet ikke. Blir bare veldig vanskelig å finne frem.Men du kan jo sette navn på dem selv da. En etter en. På 4228 sanger? I think not Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Finnes vel et program som gjør det? Sett bort fra Apples programvare? Skal ta et dykk på nettet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ser det er veldig mange som har meninger om lydkvaliteten. Hva man synes er god/dårlig lyd er en veldig individuell ting så jeg ville bare råde trådstarter til å prøve seg frem med ulike bitrater for mp3 og hva man synes er god lyd. Antagelig vil man ende opp på et eller annet kompromiss mellom lydkvalitet og minneforbruk. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Å.. Derfor har iPod altså støtte for lossless? Wohoo.. Tror jeg. Blir filene mye større i forhold til Flac? Flac er jo godt komprimert, eller tar jeg feil? Vel, den er faktisk ganske lik FLAC på mange måter. Den komprimerer til ca. halve størrelsen, og dekoder faktisk ganske kjapt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 apple lossless... et format som støttes av bare en produsent. ja det er noe jeg gidder rippe hele musikksamlingen til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå