abene Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er oppdaget en feil i Windows Home Server som gjør at filer kan bli korrupte. Les mer Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Windows Home Server-brukere oppfordres nå til å ta sikkerhetskopi av alle filer før disse lagres på serverenogså jeg som trodde whs var sikkerhetskopien, men nå oppfordres alle til å ha en back-up løsning i tillegg hvis de vil ha filene sine sikre? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Herlig. Nå må jeg ta sikkerhetskopi før jeg sikkerhetskopierer og sikkerhetskopiere sikkerhetskopiene. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Herlig. Nå må jeg ta sikkerhetskopi før jeg sikkerhetskopierer og sikkerhetskopiere sikkerhetskopiene. u run windows ;P Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Inponerende, Widows programmer som lagrer filer i et Windows OS blir korrupte. Ja, fort gjort dette, kan jo ikke dømme de for hardt her, og teste HS med programmer som de lager selv byr jo på en formidabel utfordring som sikkert er umulig å luke ut ved beta testing, for ikke å snakke om public beta testingen de hadde. Endret 23. desember 2007 av Evil Eye Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 OT:Hvordan jobber Xbox360 og Home Server opp mot hverandre?? mister man kanskje MCE-delen på 360'n? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det kom ikke akkurat som en bombe at noe slikt ville skje. Windows Server var praktisk talt en tikkende bombe. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Microsoft har jo allerede flere OS som fungerer 100%, så hvorfor lage et helt nytt OS? Windows XP med en Home Server applikasjon (service) ville gjort samme nytten. Samme med Windows XP Media Center Edition: Har selv XP MCE på en laptop og det er flere ting som ikke fungerer der som fungerer på standard XP. Bare tull å selge dette som et eget OS når en enkel tilleggsapplikasjon ville gjort samme nytten! Men de tjener sikkert mest pæng på å gjøre det slik, dessverre. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Microsoft har jo allerede flere OS som fungerer 100%, så hvorfor lage et helt nytt OS? Windows XP med en Home Server applikasjon (service) ville gjort samme nytten. Samme med Windows XP Media Center Edition: Har selv XP MCE på en laptop og det er flere ting som ikke fungerer der som fungerer på standard XP. Bare tull å selge dette som et eget OS når en enkel tilleggsapplikasjon ville gjort samme nytten! Men de tjener sikkert mest pæng på å gjøre det slik, dessverre. Nå har jo ikke Microsoft "lagd noe nytt OS" hverken for MCE eller Home Server. Men de selger en utgave av allerede eksisterende OS (XP og/eller Vista) med eller uten dene funksjonaliteten. Det er kun snakk om markedsføring - og ja, de tjener nok mest penger på å gjøre et slik. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 klart, har brukt WHS en del mnd, er veldig fornøyd, men har ikke backup av viktige bilder osv enda, så sikker føler jeg meg ikke, jeg har fått korrupte filer via den utorrent addonen som finnes til WHS, når de er lastet ned ferdig er de ikke helt ferdig:S, men klart får håpe at de satser på å fixse WHS slik at det funker bedre, Xbox 360 og WHS funker knall sammen, bare å søke etter WHS på xboxen, dra inn alt av xvid filmer og se på film! Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Til info så er Windows Home Server et "skall" lagt på windows 2003 small business server. Det at den mangler mediacenter er grunnen til at jeg ikke bruker den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Gud bedre... det er vel omtrent det verste som kunne skje med et slik produkt. Jeg er glad jeg kjører min 2003 standard. Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Snakk om å blåse en sak ut av proposjoner, alle kilder i denne saken er basert på en blog post av Pau Thurrot som opplevde dette problemet og lurte på om flere hadde samme problem. Er vel greit å vente å se om det er et reelt problem før man skriver en artikkel med tittel "Alvorlig feil i WHS" Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Snakk om å blåse en sak ut av proposjoner, alle kilder i denne saken er basert på en blog post av Pau Thurrot som opplevde dette problemet og lurte på om flere hadde samme problem. Er vel greit å vente å se om det er et reelt problem før man skriver en artikkel med tittel "Alvorlig feil i WHS" Så en link til Microsoft holder ikke? Lenke til kommentar
asshole Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Microsoft har jo allerede flere OS som fungerer 100%, så hvorfor lage et helt nytt OS? Windows XP med en Home Server applikasjon (service) ville gjort samme nytten. Samme med Windows XP Media Center Edition: Har selv XP MCE på en laptop og det er flere ting som ikke fungerer der som fungerer på standard XP. Bare tull å selge dette som et eget OS når en enkel tilleggsapplikasjon ville gjort samme nytten! Men de tjener sikkert mest pæng på å gjøre det slik, dessverre. Nå har jo ikke Microsoft "lagd noe nytt OS" hverken for MCE eller Home Server. Men de selger en utgave av allerede eksisterende OS (XP og/eller Vista) med eller uten dene funksjonaliteten. Det er kun snakk om markedsføring - og ja, de tjener nok mest penger på å gjøre et slik. Joa, jeg skjønner at det ikke er helt nye os (kjerne), men de tilpassningene som er gjort, både i MCE og HS, er tydligvis nok til å gjøre stor skade, så da har de ikke _bare_ lagt til en ekstra applikasjon på toppen, slik de _skulle_ ha gjort. Det at XP, Server 2003 og Vista ikke har disse problemene tyder også på at tilpasningene har vært unødvendig store. KISS. Endret 23. desember 2007 av asshole Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Finnes det (har det noengang eksistert) noen som lager dårligere OS en Microsoft?? Dette spørsmålet har jeg stilt meg jevnlig siden første gang jeg fikk en PC på pulten for over 20 år siden. Svaret har hele tiden blitt: Nei det finnes ikke. Lenke til kommentar
TimoX Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Snakk om å blåse en sak ut av proposjoner, alle kilder i denne saken er basert på en blog post av Pau Thurrot som opplevde dette problemet og lurte på om flere hadde samme problem. Er vel greit å vente å se om det er et reelt problem før man skriver en artikkel med tittel "Alvorlig feil i WHS" Det er langtfra bare Pau Thurrot som har slitt med, og skrevet om, dette problemet. Microsoft kom med en patch for å (blandt annet) fikse problemer med identifisering av servere og maskiner på nettverket, den patchen knotet ting til for en del folk. Noe av det som gjør denne feilen til en "Alvorlig feil i WHS" er at man ikke ser den før det har gått lang tid, hvis man hovesakelig bruker serveren til å ta backup. - Samt manglende muligheter for å kunne ta backup av selve serveren. Hovedgrunnen til at WHS ikke får Media Center, er at dette er en server. -den er ment å stå å surre i bakgrunnen, ikke være en avansert desktop maskin.. Du kan fint streame musikk, filmer, og bilder fra den. -eller kopiere hver gang du vil se noe. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 WHS med Media Center hadde vært genialt, med en Xbox 360 under tv-en. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Finnes det (har det noengang eksistert) noen som lager dårligere OS en Microsoft??Dette spørsmålet har jeg stilt meg jevnlig siden første gang jeg fikk en PC på pulten for over 20 år siden. Svaret har hele tiden blitt: Nei det finnes ikke. Da er det bare å sette i gang og lage noe som er bedre! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Da er det bare å sette i gang og lage noe som er bedre! Bra svar. Hvis jeg får en snekker og sier han er den verste jeg har hatt, er det naturlig at han sier: "Lag noe bedre selv". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå