theda9el2k Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Hei! Skal prøve å rense skinninteriøret i bilen min. Hvordan skal jeg gå frem? Endret 23. desember 2007 av theda9el2k Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Har gjort dette en del, både rensing og rengjøring. Du trenger: Såpe -såpe laget for lær-rengjøring eller -varmt vann med håndsåpe (sterk såpe KAN tørke og utmatte skinnet) Svamp/klut -Myk svamp til rensing/vasking av skinnet eller -Myk klut, microfiberklut Lærkrem Finnes maaaaange varianter, fåes kjøpt hos møbelforetninger og steder der det selges bilpleiemidler, feks bensinstasjoner/bilXtra Slik går du frem: -Start med å støvsuge skinnet, sørg for at enden på støvsugeren er myk (børste). Støvsug godt i sømmer og overganger, bruk fingerene og brett ut skinnet så du får opp smuss -Vask så setene med nevnt såpe og klut. Gni ikke hardt og vask med raske og sirkulære bevegelser. -Vask av såpa med vann -Påfør Lærkrem/fornyer med en myk klut eller svamp.. "gni" det litt inn, men ikke gni for hardt. -La kremen tørke og tørk så av skinnet med en tørr klut. Voila! og du har vedlikeholdt og vasket skinnet. Husk også ratt, girkule og eventuell girpose i skinn. Endret 24. desember 2007 av pc^2007 Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 24. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg har gode erfaringer med Autoglym sine produkter for rengjøring av mine skinnseter/interiør. Normalt holder det med Autoglym Leather Care Cream. Dette rengjør litt, og beskytter og bevarer skinn utseende. Bruk en klut, og masèr inn i skinnet. Er det veldig skittent benytter jeg Autoglym Leather Cleaner FØR jeg bruker Autoglym Leather Care Cream. Denne sprayes forsiktig på (evt rett på kluten), så vasker man forsiktig. Etterpå pusser jeg med Leather Care Cream. pc^2007 har forklart fremgangsmåten godt, så det gidder ikke jeg. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg vasket bort all dritten på mine stoler med Meguiars quick interior detailer. Så smurte jeg inn stolene med meguiars sin skinnkrem etterpå. Brukte microfiberkluter til vaskingen, og poleringspads for å smørre inn kremen. Lenke til kommentar
Jakestylez Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har brukt denne for rengjøring av mine seter. funker veldig bra! kjøpte på kvikki.no kjøpte og deres Skinnbalsam Veldig bra resultat, også på sko og skinnjakka mi. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2008 Det de fleste gjør feil med skinnkrem, er å bruke for lite. Du skal gjenta og gjenta, helt til skinnet ikke trekker til seg mer krem. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Har hørt at grønnsåpe er veldig bra på skinnseter, men jeg har ingen erfaring med det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå