knutinh Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) <rant> 1. Jeg har prøvd to forskjellige kortlesere på to PC-er med hhv XP og Vista. I begge tilfellene så ser kortleseren ut til å fungere perfekt, men i det øyeblikket jeg setter inn CF-kortet mitt så forsvinner alle ikonene til kortleseren og ingenting skjer. Drar jeg ut minnekortet så popper ikonene opp igjen. 2. Jeg har installert alt som er mulig å installere ved direkte nedlasting fra canons (dårlig designede*) webside. Noen av utilitiene lar seg imidlertid ikke installere uten å ha en original CD som jeg ikke har for hånden akkurat nå. 3. Når jeg henter bildene fra kamera vha lightroom så henter den bare jpg. Jeg har prøvd å knote med innstillinger, men jeg mistenker at Canon & Microsoft egentlig vil at jeg skal bruke pictbridge og skrive rett ut fra kamera siden de bruker så mye tid og krefter på å legge til rette for det... Hvorfor i huleste kan man ikke laste ned alt man trenger til et Canon-kamera rett fra nett? Hvorfor i huleste gjør Canon/Microsoft det til en todagersjobb å hente raw-filer rett ut fra kameraet? Tenk om Canon rett og slett hadde gjort kameraet til en driverløs "removable drive" slik at man kunne koble det til en PC/mac med USB, og uten å installere noe som helst i fred og ro gå inn på kortet og hente det man vil ha? Hvorfor er det så vanskelig å få en kortleser til å fungere? -k *)I tillegg til å irritere meg over alt annet, så irriterer jeg meg over en webside som er så ulogisk at jeg må søke etter "download" i stedetfor å navigere meg dit, og når jeg skal laste ned 10 filer så må jeg søke på nytt for hver eneste, fordi "back"-knappen ikke fungerer, og fordi det ikke er mulig å kopiere linken inn i en ny tab/vindu. Endret 23. desember 2007 av knutinh Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Virker kortleseren din med andre kort? Jeg har ikke installert noe fra Nikon, men det går bra å importere rett fra kortleser med Lightroom. File - import from device, så leter du opp kortleseren. På dialogboksen i Lightroom kan du da velge hvor du skal legge filene. Det fungerer ihvertfall bra hos meg både i XP og Vista. Dersom du bruker en kortleser skal det ikke være nødvendig med annet enn evt. drivere for kortleser og min kortleser fungerer "out of the box" både i XP og Vista. Forresten, Canon har vel en av de dårligste sidene for nedlastning jeg har sett. Har en skriver fra de, og det er nesten håpløst å finne frem til noen drivere på sidene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå