Gå til innhold

NextGentel 3mbit nettverke nede på 1-0.5 mbit


Anbefalte innlegg

Vi har 3 mbit nettverk her i huset det har nå i noen år ligget på 2.1 mbit men nå for en uke siden har det vær helt nede i 300 kbit og ligger som oftes på 1mbit til 600 kbit med en skrekkelig opplastning.

Er det flere som er kunder av nextgentel som har dette problemet??

Det er jeg har betalt 30 dagers medlemskap i ett online spill jeg ikke får spilt pga nextgentel ikke greier å levere nettverket sitt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har 3 mbit nettverk her i huset det har nå i noen år ligget på 2.1 mbit men nå for en uke siden har det vær helt nede i 300 kbit og ligger som oftes på 1mbit til 600 kbit med en skrekkelig opplastning.

Er det flere som er kunder av nextgentel som har dette problemet??

Det er jeg har betalt 30 dagers medlemskap i ett online spill jeg ikke får spilt pga nextgentel ikke greier å levere nettverket sitt!!

opplevd det samme faktisk. det som skjer hos meg er at routermodemet resyncer seg på en lavere hastighet.

hvis du restarter routermodemet noen ganger kommer hastighetene opp, men jeg opplever at de kan når som helst gå ned igjen etter en stund.

 

litt mere avansert:

* jeg justerte støyfilteret til routermodemet, slik at den skulle godta litt mere støy på linja

* har programmet dmt (http://dmt.mhilfe.de/) kjørende på en pc her 24/7 med en regel som gjør at hvis hastigheten senkes, skal den straks resynce

 

etter disse tiltakene har linja holdt seg faktisk. kan godt være tilfeldigheter.

 

du kan nå prøve å se hva som skjer hvis du tar å restarter modemet noen ganger, om det blir hastigheter som ligner de gamle igjen ;)

jeg ringte nå kundeservice på mitt problem, og fikk bare svar at enten kunne jeg gå ned i hastighet eller så kunne jeg bare godta at det var sånn (snedig svar synes nå jeg).

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Når tror du de får opp sine vanelige hastigheter igjen??

 

Jeg skjønte ikek noe av det porgrammet xD

Ok. det var derfor jeg skrev avansert :p

 

jeg sa du kunne prøve noe så enkelt som å restarte routermodemet, og se om hastigheten kommer opp.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Vi har samme problemet. Hos foreldrene mine har vi en NGT linje som i flere år har syncet på ca 5,2Mbit, for litt mer enn en uke siden falt hastigheten til ca 1,8 Mbit. Har prøvd å bytte router og splitter, men det gav ingen forbedring. Sliter nå med nextgentel for å finne ut hva som er galt. Det eneste de ville gjøre var å bytte routeren. Får ta en seriøs prat med dem i morgen.

Lenke til kommentar
Vi har samme problemet. Hos foreldrene mine har vi en NGT linje som i flere år har syncet på ca 5,2Mbit, for litt mer enn en uke siden falt hastigheten til ca 1,8 Mbit. Har prøvd å bytte router og splitter, men det gav ingen forbedring. Sliter nå med nextgentel for å finne ut hva som er galt. Det eneste de ville gjøre var å bytte routeren. Får ta en seriøs prat med dem i morgen.

hos meg måtte jeg resynce opp til flere ganger før hastigheter hoppet tilbake igjen.

 

det er vanlig praksis for NGT-kundeservice å sende ut nye rutere når noe ikke fungerer..

kjenner en som fikk 3 rutere selv om han sa at han hadde testet med andre rutere allerede.

endte med at han fikk en motør til å personlig sjekke linja. da viste det seg at det var noe feil med ledningene.

Dette er selfølgelig en enkelt sak.

 

hvis du gjør deg kjent med DMT, har du en stor fordel, der kan du nemlig avlese hvor mye støy det er på linja og hvor bra signalet er. (du kan forsåvidt bruke telnet til å finne ut av det samme, men DMT presanterer data på en enkel og ryddig måte)

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...