Gå til innhold

StuePC, videoredigering ca 5000

Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge en PC men må bruke litt tid. Jeg har kjøpt kabinett så den ligger fast. Det neste jeg tenkte å kjøpe var HK og Ram, så det er de jeg først og fremst ønsker råd til.

Handlekurv:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=28782

Først HK; Jeg har en del IDE harddisker og kunne tenkt meg å kunne bruke noen av dem, jeg må ihvertfall kunne sette inn en og overføre data til S-ata disker. Maskinen skal brukes til litt videoredigering, litt multimedia. Vil ikke legge vekt på spill og slikt. Jeg ser at det står at man kan bruke P4 prosessor opp til dual core, betyr det at jeg kan putte inn min P4 prosessor frem til jeg får kjøpt meg en dual core? Hvis man kan det kjøper jeg prosessor til slutt. Er ikke sikker på RAM, det var så mye rart å velge i, er den kompatibel med HK?

Hvor mange HD'r kan man ha på kortet. Lurer på å kjøpe en liten HD til å starte med, som operativdisk, kjøre en eller to IDE hd'r, og kjøpe meg S-ATA disker etterhvert, men da må det være plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gi tilgang til handlevogna.

Men vanligvis står det på HK-produsentens hjemmesider hvilke CPU-er som kan brukes sammen med HK. Når det gjelder P4 byttet den sokkel i sitt livsløp, så man må vite nøyaktig hvilken P4 der er snakk om for å kunne si om den går i et nytt HK.

De fleste nye HK til Intel har maks mulighet for to IDE, det betyr for de fleste 1 stk DVD og et stk HD. Med dagens priser kan man like gjerne kjøpe en 500 GB SATA disk.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kjøpe PC2-8500 minne. Regner med at du ikke ha tenkt å klokke noe særlig.

Du klarer deg godt med Crucial BallistiX 6400. Eventuelt kan du gå for GeiL, Corsair eller OCZ til ca 400 kr.

Ville også valgt et annet HK, både fordi G965 er forrige generasjon, samt at det er mATX format, og kabinettet tar ATX. Alltid greit å ha ekstra kortplasser. Dette ASUS kortet er et alternativ. Regner med at du har valgt G-serie kort pga intern grafikk.

Resten har jeg ingen kommentarer til.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å kjøpe PC2-8500 minne. Regner med at du ikke ha tenkt å klokke noe særlig.

Du klarer deg godt med Crucial BallistiX 6400. Eventuelt kan du gå for GeiL, Corsair eller OCZ til ca 400 kr.

Ville også valgt et annet HK, både fordi G965 er forrige generasjon, samt at det er mATX format, og kabinettet tar ATX. Alltid greit å ha ekstra kortplasser. Dette ASUS kortet er et alternativ. Regner med at du har valgt G-serie kort pga intern grafikk.

Resten har jeg ingen kommentarer til.

For å være ærlig så viste jeg ikke at g-serie har intern grafikk, men det passer bra så slipper jeg å tenke på skjermkort. Måten jeg fant HK på var å se på lagerbeholdningen til en nettbutikk og den som hadde flest enheter i ønsket prisleie tok jeg. Regner med at det de har mye av selger de mye av, og regnet videre med at andre vet hva de gjør selv om jeg ikke gjøre det :)

Endringer foretatt i henhold til forslag, ny handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28782

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...