Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny stereo i gammel Toyota! Tips og råd?

Illyria

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp kjøpt meg ny stereo med fire høytalere(2 6,9" og 2 6"x9") Så lurte jeg på hvor de beste plasseringene av disse er i bilen. Snakker om en toyota carina II 90-modell. Tenkte meg de små i dørene forran og de store i hatthyllen bak. Er dette det lureste? så lurte jeg på om det er lurt å trekke nye kabler til høytalerne jeg eventuelt skal ha i dørene forran? Eller er det like greit å bruke de gammle? Ingenting er forandret siden bilen trillet av rullebåndet på 90tallet!

Hvis noen er virkelig eksperter på akkurat dette og har erfaring kan de også godt slenge med beste måten å få høytalerne på plass, mener siden de er for store i forhold til de gamle:p

takk for alle gode svar jeg måtte få:D

Endret av Illyria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke en ulempe å bytte ut høyttalerkablene med noen nyere og litt tjukkere noen.

Når det kommer til frontsettet, målte du størrelsen på de gamle høyttalerne før du kjøpte inn de nye? Hvis ikke så kan du risikere å få en fæl monteringsjobb.

Har du kjøpt ny spiller? Anbefaler å kjøpe ny spiller, da nye spillere har bedre lydkvalitet og bedre effektdel, slik at du får mer ut av høyttalerne, et merke jeg anbefaler sterkt er Pioneer.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Ja har kjøpt ny spiller, faktisk fra pioneer 4x50W, og så kanskje senere så kjøper jeg en forsterker hvis jeg ser det nødvendig. fronthøytalerne er litt større enn de gamle, men det skulle ikke være så vanskelig å få de inn. kunne enten skjære til større hull, eller lage en ekstension så den står litt ut.

Det som er med kablene er at de som fulgte med ikke er noe tykkere. og da tenker jeg det ikke er noe vitts å bytte. er jo en del arbeid. Men må jo trekke kablene til de bak, så får jeg se da om det er verdt å bytte forran tenker jeg:)

Men takk for all hjelpen=D

Endret av Illyria
Lenke til kommentar

De fleste kablene som følger me høytalere er alt for under dimensjonert. de duger kanskje til remote kabel men ikke mere. nå finnes det så mye billige kabler så jeg hadde sett etter litt tykkere:)

måtte red litt skriveleif

Endret av kimstianp
Lenke til kommentar

Åjja! men da skal jeg prøve det. Men har et spm til:P fant ut at det ikke er høytalere i døren, men på siden av dashbordet:p tok en titt inne der er nok redd for at det var alt for liten plass for de nye høytalerne:p

så er det noen andre steder som kan egne seg for disse? er det mulig å ha 4stk i hatthyllen?

Takk for hjelpen:D

Lenke til kommentar

du kan jo sette de i dørene å bygge en pyramide formet kasse. jeg hadde samme problemet i min forrige bil. jeg hadde bestemt at jeg skulle ha runde kasser da jeg synes det er penest. fant fort ut at det var enklere sagt en gjort så planene ble endret ganske fort.

det er ganske komplisert å bygge men har du de rette verktøyene lar det seg gjøre

tenkte på noe sånt.

post-88331-1198466841_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...