Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg pc til h

Anbefalte innlegg

Hei

Siden sommern så syns jeg pc1 min har bare blitt tregere å tregere.

Har prøvd å legge inn windows på nytt igjen, men samme treghet, har brukt et program som heter "Hot CPU Tester Pro" for å sjekke om det var noe feil med cpuen min eller noe sånt. Men fikk at det ikke var noe feil. Men det må det være. Etter jeg la inn Norton 360 klikka den helt ble enda tregere, har tatt bort det programmet som gjør at norton søker etter virus hele tiden. Men jeg synes den fortsatt er treg. Alle ting jeg ikke bruker har jeg deaktivert i enhetsbehandlinga (minnekortleser, diskettstasjon osv.) Programmene som kjører i bakrunnen er på ca 500mb ram tilsammen.

Maskinvarekonfig: Intel Pentium 4 3,4GHz med HT teknologi, 2,5GB ram, en sata-disk på 80GB som windows deler med programmer jeg legger inn, en sata disk på 250GB til mine dokumenter å ting jeg laster ned og en sata til på 200GB som brukes kun til sanger.

Tempraturer: Nederst i kabinette ligger tempraturen på 25grader, øverst 44grader, windows disken ligger på rundt 35 maks samme gjør 250gb til mine dokumenter å sånn, cpu'en 42grader arbeidsbelastning og 48 på store programmer.

Hva kan være feil?

På forhånd takk

Endret av kul_11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Siden sommern så syns jeg pc1 min har bare blitt tregere å tregere.

Har prøvd å legge inn windows på nytt igjen, men samme treghet, har brukt et program som heter "Hot CPU Tester Pro" for å sjekke om det var noe feil med cpuen min eller noe sånt. Men fikk at det ikke var noe feil. Men det må det være. Etter jeg la inn Norton 360 klikka den helt ble enda tregere, har tatt bort det programmet som gjør at norton søker etter virus hele tiden. Men jeg synes den fortsatt er treg. Alle ting jeg ikke bruker har jeg deaktivert i enhetsbehandlinga (minnekortleser, diskettstasjon osv.) Programmene som kjører i bakrunnen er på ca 500mb ram tilsammen.

Maskinvarekonfig: Intel Pentium 4 3,4GHz med HT teknologi, 2,5GB ram, en sata-disk på 80GB som windows deler med programmer jeg legger inn, en sata disk på 250GB til mine dokumenter å ting jeg laster ned og en sata til på 200GB som brukes kun til sanger.

Tempraturer: Nederst i kabinette ligger tempraturen på 25grader, øverst 44grader, windows disken ligger på rundt 35 maks samme gjør 250gb til mine dokumenter å sånn, cpu'en 42grader arbeidsbelastning og 48 på store programmer.

Hva kan være feil?

På forhånd takk

Hei

Man kan gruble seg til døden på ka som e gærnt når en maskin begynner å bli treg å man kaster bort mye tid også. Det jeg har lert meg er å ikke gruble så mye, kopier ut de prog... som du trenger fra den disk som win... er på og formater hardisken. Slett alt å legg inn på nytt.......1tim...... ferdig. Lykke til. :new_woot:

Lenke til kommentar

Har gjort dette 2-3 ganger siden i sommer, men den blir aldri noe raskere. Når det er mye å jobbe med for cpuen/ram så blir den treg. Hardiskene jobber nesten ikke. Hardisklampa blinker 3-4 ganger å lyser i 1sekund når jeg skal åpne et program. Men når den laster programmet inn i windows så er den treg. Kan det være at CPU1 holder på å takke for seg å ta jula?

Endret av kul_11
Lenke til kommentar

Jo kan ta litt om dette.

Er den treg rett etter du har formatert?

Eller kommer det etter hvert.

XP?

500mb i bakgrunnen var mye.

Snakker da om ctrl+alt+del(prosesser)

Først tar du en par tester.

Boot f8 sikkehetmodus med nettverk.

Bruk den her og surf på noen trygge sider.

Viss alt går raskere her kan det være win som er problemet.

Lag en ny brukerkonto logg deg på den,se om det hjelper.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Denne kjører os fra cd,samme her se om ting går raskere her.

Har du mere info om harware er det greit,

Bruke denne og se at cpu-minne går på riktig hastighet.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Hvordan du tester alt av hadrware,kan jeg ta senere.

Bios kan lage litt krøll,sette opp cpu-minne bør være basic kunnskap.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...