lokeland Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Nå som modern har fått penger så er det min tur til å bruke litt av de! Så derfor skal jeg gå til anskaffelse av en ny CPU-kjøler. Jeg har nå et S939-basert system, men skal til våren oppgradere til et S775-basert system. Derfor hadde det vært fint om kjøleren var kompatibel med begge disse soklene. Ihvertfall så satser jeg på en heatpipe-kjøler. Pris er underordnet! Ikke min lommebok. =P Det to viktigste tingene for meg er kjøleevnen og støynivået. Bruker nå en hjemmemekka løsning med en eldgammel Dell-vifte som bråker som et uvær så jeg vil kunne nyte stillhet igjen. Hva er det for meg der ute? Det beste av det beste altså. =) Endret 23. desember 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Noctua sin NF-U12F er veldig god, har den selv og den er veldig støysvak og kjøler veldig godt. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Har sett litt på den ja. Det eneste er at den virker usannsynlig svær, klompete og ikke minst tung! Hvordan er mulighetene for overklokking med denne og en AMD Athlon64 3200+? Skal montere på min SilenX iXtrema PRO, 120x38mm 14dBA. Lurer også litt på hvilken kjølepasta som gjelder idag? Hadde Arctic Silver en for et par år sida, men jeg har fått med meg at OCZ har gjort et inntog på dette feltet. Er påstandene deres sanne, er det noe å satse på? Endret 23. desember 2007 av Glisevask Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Arctic Silver 5 er vel fortsatt noe av det beste du kan få tak i. Tror ikke det er desidert best, men det er i alle fall ikke dårlig. Og Thermalright Ultra 120 Extreme kan brukes med socket 939 og socket 775. Denne leveres forresten sammen med en egen tube pasta. Uten at jeg skal påstå at den er bedre enn AS5. Grafer for TRUE kjøleren på en C2D prosessor. Idle: [ http://images.anandtech.com/reviews/coolin...0-plus/idle.png ] Load: [ http://images.anandtech.com/reviews/coolin...plus/stress.png ] Kjøleren leveres uten vifte, men jeg ser du har planer om å bruke din egen vifte uansett. Endret 24. desember 2007 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå