Aces Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har lest triologien av Jan Guillou om Arn, som må sone sin straff som tempelridder. Bøkene var helt fantastiske, og jeg vet ikke om jeg vil se filmen fordi den kan bli skuffende. Noen som vet om den er bra? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 http://kulturo.no/anmeldelser/kino/arn_-_t...lridderen/46763 Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg er halveis gjennom tredje og siste bok i serien, og er også litt redd for å bli skuffet. Men anmeldelsen virket lovende. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Så filmen på kino i dag og jeg likte den. Har ikke lest bøkene, men skal få lest dem snarest mulig. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) så den på kino igår, veldig god film, har ikke lest bøkene men må vel prøve å få til det også en gang edit: leif Endret 28. desember 2007 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Aces Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Snakker de svensk i filmen? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 De snakker delvis svensk, delvis engelsk og tidvis litt arabisk. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Så de droppet latinen of fransken? I så fall blir jeg veldig skuffet, for de språkene var jo mye brukt innenfor klosteret. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 bruker de ikke latin eller noe på starten? mener de gjorde det, de snakker ihvertfall svensk, engelsk og arabisk, men er heldigvis med norsk tekst og godt er det, arabisk kunnskapene min er ikke helt på topp Lenke til kommentar
Aces Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Oj? Blander de alle tre? Blir det naturlig eller bare rart? Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 de snakker mest svensk, men er noen linjer på de andre språkene men som sagt, mest svensk Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Veldig god film! =) Tror jeg vil gå så langt som og gi den en 6. Disse bøkene må helt klart leses. De snakker hovedsaklig Svensk, men også mye Engelsk, litt Latinsk, litt Fransk og litt mer Arabisk Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg ble svært skuffet over filmen, både når jeg sammenligner den med bøkene og når jeg ser på filmene som et eget verk. (Nå skal det sies at jeg hadde ganske så høye forventninger) Først og fremst syns jeg filmen hadde svært dårlig flyt, og at den gikk litt for tregt fremover. Visuelt derimot var den veldg bra, men det ble ofte overskygget av de utallige følelsesladde scenene, med svært dårlig skuespill, som de dvelte altfor lenge ved (det kommer fra en som til vanlig liker svært romantiske/klissete filmer, til mann å være) Hadde også forventet storslåtte kampscener, men det vi så her, i den dyreste skandinaviske filmen noensinne, var skikkelig pinglete, om vi sammenligner det med typiske hollywood slag (men det er kanksje litt for mye å forvente?...) Musikken var så som så. Det som var, det var vakkert, men de brukte det samme, og igjen, for mange ganger, slik at jeg etterhvert gikk lei. (Emomilol: De snakker latin i deler av filmen, men mindre enn jeg hadde forventet) Endret 3. januar 2008 av manamind Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Må si meg helt enig med alt manamind sier - dette var en skuffelse. De har kuttet bort så mye av Jerusalem-handlingen og blåst opp kjærlighetsdelen av boka til de grader, at filmen minnet meg mer om Kristin Lavransdatter i oppdatert versjon. Endret 3. januar 2008 av Galdust Lenke til kommentar
Aces Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Så den igår, og må si meg enig med dere. Filmen er veldig langdryg. Den har med alle små detaljer fra livet før det hellige land, men kjempelite fra selve oppholdet der nede. Jeg trodde det skulle være mer action, men ble skuffet. Til tider var filmen veldig søt, men det er jo ikke det som er meningen med denne historien. (min mening) Lenke til kommentar
pi. Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Så den igår, og må si meg enig med dere. Filmen er veldig langdryg. Den har med alle små detaljer fra livet før det hellige land, men kjempelite fra selve oppholdet der nede. Jeg trodde det skulle være mer action, men ble skuffet. Til tider var filmen veldig søt, men det er jo ikke det som er meningen med denne historien. (min mening) Synes du den er seerverdig? Lenke til kommentar
Aces Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Hm ... Hadde jeg visst at den var sånn hadde jeg nok ikke sett den. Triologien er fantastiske bøker, så hvorfor de ødelegger dette med en filmatisering som ikke er god skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå