Gå til innhold

Arn, Tempelridderen av Jan Guillou

Aces

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble svært skuffet over filmen, både når jeg sammenligner den med bøkene og når jeg ser på filmene som et eget verk. (Nå skal det sies at jeg hadde ganske så høye forventninger)

Først og fremst syns jeg filmen hadde svært dårlig flyt, og at den gikk litt for tregt fremover. Visuelt derimot var den veldg bra, men det ble ofte overskygget av de utallige følelsesladde scenene, med svært dårlig skuespill, som de dvelte altfor lenge ved (det kommer fra en som til vanlig liker svært romantiske/klissete filmer, til mann å være) Hadde også forventet storslåtte kampscener, men det vi så her, i den dyreste skandinaviske filmen noensinne, var skikkelig pinglete, om vi sammenligner det med typiske hollywood slag (men det er kanksje litt for mye å forvente?...) Musikken var så som så. Det som var, det var vakkert, men de brukte det samme, og igjen, for mange ganger, slik at jeg etterhvert gikk lei.

(Emomilol: De snakker latin i deler av filmen, men mindre enn jeg hadde forventet)

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med alt manamind sier - dette var en skuffelse. De har kuttet bort så mye av Jerusalem-handlingen og blåst opp kjærlighetsdelen av boka til de grader, at filmen minnet meg mer om Kristin Lavransdatter i oppdatert versjon.

Endret av Galdust
Lenke til kommentar

Så den igår, og må si meg enig med dere. Filmen er veldig langdryg. Den har med alle små detaljer fra livet før det hellige land, men kjempelite fra selve oppholdet der nede. Jeg trodde det skulle være mer action, men ble skuffet. Til tider var filmen veldig søt, men det er jo ikke det som er meningen med denne historien. (min mening)

Lenke til kommentar
Så den igår, og må si meg enig med dere. Filmen er veldig langdryg. Den har med alle små detaljer fra livet før det hellige land, men kjempelite fra selve oppholdet der nede. Jeg trodde det skulle være mer action, men ble skuffet. Til tider var filmen veldig søt, men det er jo ikke det som er meningen med denne historien. (min mening)

Synes du den er seerverdig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...