Nyarlatothep Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Heisann, har nettopp fått montert opp min nye maskin og jeg har et par små problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med. AMD Thunderbird 1400 Mhz 266 Mhz Fbs Asus A7V266 DDR Hovedkort 256 MB DDR Ram PC 2100 IBM Deskstar 40 GB 7200 RPM 60 GXP Point Of Viwe Gforce 2 GTS PRO 64 MB DDR Cheiftec Dragon Kabinett 340w QuietPC ---)1500 mhz Vifte (19 Decibel) 3 Stk Papst 80mm Stillegående Kabinettsvifter (19 decibel) Cnet 10010 Mbs Nettverkskort Tempratur: Cpu Idle: 55 C Cpu Full Load: 60 C MB Idle: 22 c MB Full Load: 23 C Oprativsystem: Windows 98 Se 3dMark 2001: 3620 Pts Har de Nyeste Detonator Driverne 12.41, og de Via 4in1 som fulgte med hovedkortet. 4.29(a) tro jeg det er. 1. Det innebygde lydkortet på hovedkortet (som ifølge tester skulle være veldig bra), det skurrer i mange spill (ikke musikk og våpenlyd), bla fotskritt (bla. Red Fraction og CS) og i bilspill som for .eks Insane, da motorlyden og lyden av hjul mot bakken skurrer noe vannvittig, hvordan løser jeg det? (Blir kvitt skurringen) 2. Avogtil når jeg skal avslutte maskinen, henger den seg på en måte opp, den begynner og avslutte normalt, og deretter blir skjermen svart med en liten hvit blinkende strek i hjørnet av skjermen (noe ala dos), og jeg må da slå av maskinen manuelt, men neste gang jeg starter opp kommer scandisk ikke opp. (som hvis maskinen ikke blir riktig avsluttet). dette skjer ca hver andre eller tredje gang jeg skal avslutte. Løsning? 3. Anbefalinger på en stillegående strømforsyning? 340w+. Synes den som fulgte med chieftec kabinettet bråker mye. Er det mulig og bare bytte ut Viften i PSU med en stillegående? 4. Hvordan Kan man måle tempratur på grafikkort? Og hvor høy temp tåler det før det blir grillet? Har Point Of View (ja vet det er billig kort men det funker til Gforce 3 detter ned i pris). Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Det var høg temperatur, på maskiner med globalwin vifter har jeg sett 43-44 grader. Menne, den 340W strømforsyninga er skikkelig bråkete ja. Skift den ut med noe annet. Angående problemet når du avslutter... En kompis av meg har et lignende problem. Når han skal reboote, blir berre skjermen svart og han må reboote manuelt. Hans hovedkort er en Abit KG7A-RAID Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Prøv og bytt ut kjøler til cpu jeg har selv testet quiet pc kjøleren som skulle holde til 1500mhz men den duger ikke. Jeg har selv en T-Bird 1200 266fsb som jeg kjører på 1400mhz quiet pc kjøleren tok ikke unna heten som kom på cpuen ved belastning da jeg testet den (den gikk da på orginal hastighet) jeg har selv 3 kabinettvifter og bruker nå global win kjøler, denne fungerer utmerket Kommer ikke over 46 grader Lykke Til! [ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2001-09-27 00:41 ] Lenke til kommentar
Nyarlatothep Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Er 55-60c så veldig høy temp på amd? trodde de gikk stabilt opp til 80c? og ble brent sund ved 90. Noen forslag til stillegående kjølere da? Lenke til kommentar
Nyarlatothep Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Angående Vifter, Før jeg plasserte de 3 kabinettsviftene inni, hadde cpu en tempratur på 67 idle og 75 på full load. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 vil si at dersom du kommer over 60 grader sliter du bigtime....min ligger på ca 49 under full load sammen med en taisol 74xx og artic silver samt to kabinett viter(som går på halv fart/volt) var skuffa...trodde de skulle ligge enda lavere..detter er en duron 900@1000 Taisolen med kobberkjerne skal visstnok kjøle bedre...men støynivået er jeg fornøyd med...modrat men ikke lavt støynivå Lenke til kommentar
Nyarlatothep Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Hvorfor Sliter jeg BIG time hvis jeg kommer over 60? Hvordan Løser jeg problemet med Lydkortet?? Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 prøv en taisolvifte 760 med arctic silver. har selv en taisol , 1,4GHz, og likker stabilt på ca 40-42 grader! Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 60c er ikke mye hvis du bruker programvaren som kommer med hovedkortet til å måle med. Disse programmene legger som regel på noen ekstra grader fra det BIOS rapporterer og selve målemetoden er jo ikke helt kurrant heller, så man skal vel kanskje ikke være så kategorisk og si at hvis du kommer over 60c "sliter du". Ligger selv rundt 60c med min 1.33GHz og en Fop32-1, og tok for moro skyld kontakt med AMD for å høre om dette var høyt og det de sa var at det er veldig vanskelig å si fordi det er mange faktorer som spiller inn, men generellt så er ikke 60c noe avskrekkende. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Hei, jeg har en 1.4 jeg og. Men jeg har temperatur fra 50-55 grader.. Har en Globalwin cgk68 eller no sånt.. EN billig en til 180 kroner på komplett.no... Prøv å sett ned volten litt. Det har jeg gjordt... Satte den ned fra 1.8 til 1.7.. Da ble det en 5-7 grader kaldere........ Athlon tåler vel opp til en 80-90 grader... Jeg ambefaler en Taiscol vifte. Disse selges på http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Jeg regner med at du skal ha ny pross senere så om du har 60-70 grader ved full belastning så vil jo du ha prossen i mange år fremover.Det blir selvsagt bedre når AMD kommer med sledgehammer og clawhammer.Hovedsaken må jo være at du har en akseptabel støy. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 !!! 67 idle og 75 på full load !!! Heavy heavy alt for varmt.... gjør som meg ... gå til http://www.databutikken.com/no/ og kjøp deg denne kjøleren ! Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA (max 1.4GHz) 220.00 kr Det vil du ikke angre på ! thats IT :smile: Lenke til kommentar
tvika Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Ang problemet med å avslutte: Oppdater Biosen, det hjelper som regel :smile: mvh TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå