Tethrix Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hei En kompis sa nettopp til meg at "på nyttårsaften blir første gang du drikker lovlig". Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder. Er dette fact? Jeg sa i mot han med all min kraft, men blir jo selvsagt litt usikker når han er så sta. + At det er jo surt å tape når man er så påståelig Så kan noen hjelpe meg med å bekrefte/avkrefte dette? Helst noen linker, han skulle ha hard facts sa han så. Prøvde å google litt men jeg fant ikke noe spesielt interessant i første omgang. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nei det er det ikke.. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Jeg har hørt at det er lovlig flere steder... Altså at det er lov å drikke hjemme, mulig det er hvis du drikker med foreldrene. Endret 22. desember 2007 av Hidephix Lenke til kommentar
ptta Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Finnes ikke noen aldergrense for å nytte alkohol, det er bare forbudt å gi alkohol til mindreårgie(Alkoholloven §1-5), så han har jo rett i at du kan drikke lovlig, men ikke at det er første gangen du kan det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder. Det er ingen aldersgrense for å drikke alkohol. Derimot finnes det regler som teoretisk skal gjøre det vanskelig å få tak i alkoholen før man er 18. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Poenget er, jeg fyller 16 nå om 2 dager, og da reagerte jeg jo etter vanlig evne ved å si at det ikke er lov å drikke i Norge før man er 18. Så begynner han å snakke om at man har lov til å drikke når man blir 16 på private steder. Det er ingen aldersgrense for å drikke alkohol. Derimot finnes det regler som teoretisk skal gjøre det vanskelig å få tak i alkoholen før man er 18. Ja og de fungerer jo strålende som alle vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå