TiduZ Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Heisan, har en Dell XPS Gen2 laptop som nå har fått en helt underlig skjerm. Det er plutselig dukket opp en GRØNN helt rett strek på skjermen! Den begynner oppe og går helt ned til kanten. Det pussige er at den ligger der fra maskinen blir slått på, altså FØR Windows booter! Det utelukker vel skjermdrivere? En annen ting er at i boot fasen går den i fra svak grønt, og blir helt synlig kraftigere, før den har en intens farge. En annen rar ting er at det ser ut som at den blir dekt av hvite ting, som hvit bakgrunn, hvite elemeter i filmer osv... Har dere den fjerneste anelse om hva dette kan være? Det irriterer meg noe grenseløst, siden dette er PC-en jeg ser film på... EDIT: Ok, når jeg bytter oppløsning på skjermen, skifter streken plutselig farge.. nå ble den lys rød, helt til jeg åpner viduer oppå den igjen, da går den over til grønn igjen.. Noen, HJELP! Endret 22. desember 2007 av TiduZ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Død linje med pixler rett og slett.. Reklamasjonsgrunn. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Problemet er vel at laptopen er over 2 år og jeg ikke har noen form for garanti igjen på den Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Du har 5 års reklamasjons rett så dette skal du få dekt. (om du har kjøpt den i norge da) Bountyhunter Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Du har 5 års reklamasjons rett så dette skal du få dekt. (om du har kjøpt den i norge da) Bountyhunter Høres flott ut, men da strømadapteret på denne maskinen gikk i mars i år, måtte jeg kjøpe nytt selv, folkene hos Dell sa at jeg ikke hadde garanti på maskinen! Den er kjøpt i mai 2005... Jeg har heldigvis utplassering hos InfoCare, og dem har support og reporasjons avtaler med Dell, de kan nok bytte skjerm for meg om det er det som skal til. Så det er sikkert at om ting som dette skjer, som at skjermen min plutselig får døde piksler (Dette skjedde i dag!) så får jeg det dekt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Reklamasjonsrett er ikke det samme som Garanti. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Reklamasjonsrett er ikke det samme som Garanti. Er dessverre ikke særlig skarp på disse rettighetene, hadde vært fint om noen kunne oppsumere og konstatere om jeg har en mulighet for å få dette dekt, utifra den informasjonen dere har fått... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Er egentlig bare å ringe dell og si at du ønsker å benytte din 5 års reklamasjonsrett i forbindelse med den grønne streken med døde pixler på skjermen din. Hvis de drar inn garanti, kan du avvise dette helt og referere til forbrukerkjøpsloven. Les mer her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59 Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Ok, det høres bra ut. Jeg går ut ifra at de bare sender meg en ny skjerm da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 De skal nok ha den inn for å sjekke. Mulig de gjør det annerledes om du allerede er utplassert hos infocare da, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå