Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hei, som tittelen sier.. jeg gikk inn i bios, skrudde på sli ready ram x5, som skal øke ytelsen eller noe, også skrudde jeg noe på 375, mener det var på cpuen, alltså mhz + 375 eller noe, også 8x var noe jeg satt på... leste noe om andre som gjorde dette for og få 3.0ghz, som jeg ville ha på min q6600 som jeg har. men ja, savet, også ble alt svart, pcen starter, men den vanlige pipe lyden kommer ikke, og på skjermen står det " intet signal, eller kontroler signal" bygde pcen for 1 uke siden, ikke hatt noe problemer, den kostet meg 20000, så om jeg har klart og herpe hele driten pga noen innstilinger i bios jeg leste her på HW.no, blir jeg rett og slett lei meg.. sitter og skjelver og er redd for hovedkortet eller noe har gått en annen ting, har EVGA nforce 680i, på hovedkortet har det alltså stått et lysende command, "FF" men nå står det "54" Jeg aner ikke hva som kan være feil, pcen starter, alt av vifter osv fungerer, lyser 3 lys på hovedkortet, orange,gul,blå.. som det alltid har gjort. hjelp meg! :( Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Eg forstår godt engstelsen din... Men, prøv i alle fall å resette CMOS! Røsk ut bateriet på HK og set inn etter nokre sekund! Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 ok takk skal prøve! Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 skjedde ingenting:( Lenke til kommentar
Delish Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 husk og ta ut strømledningen av psu eller bruk bryteren bak på psu, før du tar ut batteriet/bruker jumper for og tilbakestille CMOS(resete bios) Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) gjort det flere ganger, ingenting skjer:( kommer opp det 54 tallet på monitoren på hovedkortet, før sto det "FF" uff dette er kjipt, føler meg så latterlig dum! Endret 22. desember 2007 av lunnr Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har du sjekket at du følger rikig prosedyre for å resette CMOS for ditt HK? Tror det er litt forskjell fra produsent til produsent hvordan de mener dette skal gjøres. Sjekk i manualen til HK. Ellers får du vel bare se om du kan få tak i et annet HK, CPU osv og begynne å feilteste... Håper det løser seg! Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 vel jeg har jo alldrig vært borti det her før.. så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig, sitter og leser manualen, men har ikke funnet noe som kan hjelpe meg ennå Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Jumper settings : The motherboard cotains a 3-pin Bios configuration jumper that enables all board configurations to be done in the Bios setup program. The silk screen on the motherboard shows a ^ next to the pin. Clear CMOS jumper : CLR_CMOS : The motherboard uses the cmos ram to store all the set parameters. the cmos can be cleared by removing the cmos jumper. Use the folowing procedure to clear CMOS: 1. Turn off the AC power supply and connect pins 1 and 2 togheter using the jumper cap. 2. return the jumper setting to normal (pins 2 and 3. togheter with the jumper cap). 4. turn the ac power supply back on. jaja jeg skjønner ikke så mye, men skal prøve og se om jeg forstår. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 nå pep det i hovedkortet, og det ser ut til og virke, når jeg starter opp bios, står det CMOS checksum error - defaults loaded . skal det komme etter en reset? brw, tusen tusen takk alle sammen =) No more bios tukling for meg! skal holde meg langt vekk! Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 kan jo fortsette å tukle men lære først Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, tukl i vei er mitt råd. Men ikke noen god ide å smelle FSB på "max" med en gang. Små steg av gangen med restarts og stresstester med jevne mellomrom er veien å gå. BTW, har du den originale kjøleren på CPUen, eller har du kjøpt en annen? Er en god ide med en bedre kjøler hvis du skal klokke Quad. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 hehe sant nokk:) har drivd med pc i rundt 8år, Men jeg har alldrig klokket, ikke spør hvorfor:) ja har byttet stock kjøleren, bruker thermalright exstreme ultra 120, ligger på rundt 25-28 c i windows, og maks 35 i crysis med alt på high. @ 2.4ghz mye skyldes vel kabinettet, det er veldig luftig:) Lenke til kommentar
persa30 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ja, tukl i vei er mitt råd. Men ikke noen god ide å smelle FSB på "max" med en gang. Små steg av gangen med restarts og stresstester med jevne mellomrom er veien å gå. BTW, har du den originale kjøleren på CPUen, eller har du kjøpt en annen? Er en god ide med en bedre kjøler hvis du skal klokke Quad. Dette er en veldig god info som mange på forum burde lese. Mange som tar opp problemet med blåskjerm her, og jeg tror nokk en del av disse kommer av att de clocker for hart på FSB. Det er en 10% regel man burde holle seg innenfor og så øke forsiktig med tester å reestart som du sier. Å igjen veldig bra innleg Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 gjort det flere ganger, ingenting skjer:( kommer opp det 54 tallet på monitoren på hovedkortet, før sto det "FF" uff dette er kjipt, føler meg så latterlig dum! "FF" står for "Fist fucked" btw... det er bare å restarte cmos, men hvis du greide å "noob" justere biosen så klarer du neppe å restarte cmos... good luck Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) :O Endret 23. desember 2007 av lunnr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå