Cyclopes Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har akkurat kjøpt ny PC. Det skulle være med 512 MB DDR-RAM 333 MHz. Når jeg starter maskinen kommer det opp RAM-DIMM 266, vil det si at det bare er en RAM hastighet på 266? Finner ingen steder hvor jeg ser RAM hastigheten. Finnes det? evt et program som viser det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har akkurat kjøpt ny PC. Det skulle være med 512 MB DDR-RAM 333 MHz. Når jeg starter maskinen kommer det opp RAM-DIMM 266, vil det si at det bare er en RAM hastighet på 266? Finner ingen steder hvor jeg ser RAM hastigheten. Finnes det? evt et program som viser det?Sjekk i bios'en hvilke innstillinger du har på minnet. om det er PC2700 minne du har og det kjører på under spesifisert hastighet (PC2100-hastighet) så kan du fint sette opp hastigheten i biosen. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 hva med å flashe bios, eller kanskje oppgi hva slags hovedkort du har? Lenke til kommentar
Cyclopes Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har følgende hovedkort: Soyo SY-P4X400 Dragon Ultra Og skal ha dette minnet: 512 MB DDR PC333 OEM PC2700 CL2.5 Og jeg har planer med å flashe biosen... har bare ikke hatt tid enda. Til Simen1: Jeg har absoultt ikke noen "kjøpe" maskin... he he Leker meg litt med ATI Radeon 9700 Pro kortet mitt.. det var noe annet en Matrox G400! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 hva med å flashe bios, eller kanskje oppgi hva slags hovedkort du har?Han skriver at han har kjøpe PC... (ikke at han har kjøpt nytt HK, rambrikke osv) Regner med at det er en ferdig-PC fra en eller annen plass. Å oppgradere bios har ikke så vidt jeg kan huske noen gang mulig-gjort høyere minnehastighet (det er en chipsett-egenskap som er der fra starten av). Tipper det eneste han treger å gjøre er å sette minnet til riktig (altså høyere) hastighet i biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå