Gå til innhold

Nintendo Wii og hdtv problemer

Artega

Anbefalte innlegg

Hei sann der, gikk til innkjøp av en ny tv for snart en uke siden, denne tven her. Så skulle jeg jo prøve åssen spillene fra wii ble seendes ut på tven. Merka stor forskjell fra min gamle 21" SD tv. Ting ble dårligere, kantene på figurer og alt ble liksom dårligere. Kanter ble mye mer hakkete, ting på avstand ble mer tåkete.

Har prøvd med alle de 3 innstillingene på wii'en (50hz, 60hz og 480p modusen). Ingen merkbar forskjell der når du tenker på hakkete kanter og tåke langt fra figurene din.

Har en wii som ble kjøpt med en gang den kom ut her i norge i fjor og bruker en orginal komponent kabel (ja de er koblet på riktig bak på tven), heller ingen modifikasjoner på wii'en.

Har en ps3 satt opp der og med hdmi kabel, ingen problemer der.

Kan det bare være at tven blir for skarp til wii'en? Har ikke så særlig mye jeg kan endre av innstillinger på tven heller, farge, lyst, skarphet etc. Blir litt bedre hvis jeg setter skarpheten på 0.

Har prøvd med 2 andre kabler også, den som fulgte med og en rgb kabel, men ingen endring der heller.

Endret av Artega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det RGB-SCART du sitter med i dag, eller de orginale kablene som fulgte med? Med komponent kabler vil du kunne få 480p signal som gir bedre bilder kankje spesielt o spill der det skjer mye ting på skjermen samtidig. Dersom du har komponent inngangen ledig ville eg ha skaffet meg noen kabler.

Lenke til kommentar

Aa, ja forskjellen i mellom kompositt kablene og komponent kabelen vil nok vere merksom da ja :)

Du må huske å sette konsollen på riktig instillingen da etter du har koblet den opp med de nye kablene. HDTV 480p i Widescreen modus. Husker ikkje om dette skjer automatisk eller ei.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...