Gå til innhold

hull i radiator

Anbefalte innlegg

hei

fikk radiatoren min i dag, og tenkte jeg skulle fyre løs på å sette den inn... men så dum så jeg var glømte jeg å lese den lille gule lappen som kom med i esken, der stod det at jeg ikke skulle skru skruen for langt inn og skulle være veldig forsiktig med dette... siden jeg ikke så denne lappen så skrudde jeg skruen helt inn og endte opp med hull og vått kabinett etter 1min. tror ikke hullet er så stort. men lurte på om det fins ett eller annet som jeg kan blande ut med vann og kjøre det gjennom radiatoren slik at det tetter dette hullet. jeg tenkte på sånn man bruker til å lappe sykkelen eller noe sånn. det høres kanskje dumt ut men jeg har ikke veldig lyst til å bestille ny radiator:(

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...amp;mcat=14s265

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan i hvert fall IKKE bruke lappesaker for sykkel! Slike er laget for å kaldvulkanisere med gummien i slangen, og ikke for å lime fast.

Du kan prøve med silikon eller annen tetningsmasse, bare å passe på å ikke bænge på med for mye så du tetter rørene.

Et triks fra bilverdenen er å kjøre på med kanel i kjølevannet, men dette vil gi en del forurensinger i vannet som vil senke kjøleytelsen. Når du allerede har en enkel radiator, er det ikke så lurt å senke kjøleevnen til systemet noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...