Husee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Ja, da har jeg blitt bitt at fotobasillen! Har ikke eget kamera men bildene er tatt i skolesammenheng, og har fått etterbehandling i photoshop. Så jeg er så fersk som overhode mulig innen foto. Lekebil Glasshus Konstruktiv kritikkønskes! God Jul Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Synes du har en veldig høy kvalitet til å være nybegynner. Lekebilen: Litt rotete bakgrunn, den lyse streken som går bak ca halvveis opp på bilen forstyrrer litt, pene detaljer i bilen, fokuset satt helt riktig, fine kontraster, hyllene eller hva det er oppe til høyre forstyrrer litt. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bilde nr. 1: Bra komposisjon og perspektiv. Synes dog at skyggen under bilen ble noe hard når du har såpass difus dof (depth of field, aka bakgrunn). Prøv blitz med softbox eller bruk blur tool i photoshop. Bilde nr. 2: Igjen, litt spennende komposisjon, men føler jeg har sett det for n'te gang. Dessuten er ikke hvitbalansen den beste her. Way too much tungsten for min smak :/ Lenke til kommentar
Husee Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Takktakk : ) Det skal sies at "Lekebilen" var et slags impuls bilde. Er forsåvidt enig med det i at skyggen på bilen ble i det hardeste laget til og være en skygge. Hadde vært morro og gjennopptatt idén med med bilen, men da må jeg være mer gjennomtenkt med tanke på bakgrunn. Bare og spare til kamera så man kan knipse og forske! Har en elv nedenfor huset som har potensiale for lukkertid bilder til våren! Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Håper for din egen skyld at den bekken ikke ser ut som alle andre bekker på lukker bilder ^^ Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 ^ Følte at den var rettet mot min kommentar over?! Lenke til kommentar
DHM Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 ^ Følte at den var rettet mot min kommentar over?! Den var rettet mot Husee Lenke til kommentar
Husee Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 hehe, det er som nevnt over er en "elv" og om våren når det er nok vann er det et lite fossefall neddi lia her : p Du har ikke sansen for lukker bilder DHM? : p Lenke til kommentar
DHM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 hehe, det er som nevnt over er en "elv" og om våren når det er nok vann er det et lite fossefall neddi lia her : p Du har ikke sansen for lukker bilder DHM? : p Det var ikke sånn ment, kommer sikkert til å ta drøssevis med fler slike selv, bare at det ska LITT til for å lage et originalt "foss med lang lukkertid"-bilde Lenke til kommentar
Husee Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 hehe, det er som nevnt over er en "elv" og om våren når det er nok vann er det et lite fossefall neddi lia her : p Du har ikke sansen for lukker bilder DHM? : p Det var ikke sånn ment, kommer sikkert til å ta drøssevis med fler slike selv, bare at det ska LITT til for å lage et originalt "foss med lang lukkertid"-bilde Øvelse gjør mester (A) Regner ikke med at jeg kan gå ut og få det til på første eksponeringa Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ikke dårlig til å være første bilder! Finner mange mange bilder på bildekritikken her som er mykje dårligere Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Bilde nr 1 var stilig, synes ikke den ikke fult så diffuse bakgrunden ødelegger, men som DHM sier så forstyrrer den streken som går inn i bilen. Når det gjelder bilde 2 så synes jeg treerne ødelegger for mye av bilde, siden de egentlig vel ikke har noe der å gjøre? Men du ligger bra an med tanke på at du er helt fersk. Lenke til kommentar
reds Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hehe, ikke dårlig, Marius. Det bildet av bilen var VELDIG tilfeldig, jeg var til stede. Bildet av skolen, altså glasset, syntes jeg at er litt mørkt og blått. Mulig du ville ha den effekten, men jeg syntes det ble for mørkt. Har du exif? Lenke til kommentar
Husee Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Hehe, ikke dårlig, Marius. Det bildet av bilen var VELDIG tilfeldig, jeg var til stede. Bildet av skolen, altså glasset, syntes jeg at er litt mørkt og blått. Mulig du ville ha den effekten, men jeg syntes det ble for mørkt. Har du exif? Ja, kanskje litt enig i at det ble litt i det mørkeste laget. : p Exif? Troor ikke jeg har det gitt. Lenke til kommentar
reds Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Har du ikke råbildene liggende? : o First lesson: Keep the raws. ^^ Endret 26. desember 2007 av Marius E Lenke til kommentar
Husee Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Har du ikke råbildene liggende? : oFirst lesson: Keep the raws. ^^ Sef har jeg .raw bildene : p men jeg viste da ikke at exif er det samme som RAW Lenke til kommentar
reds Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Exif er ikke det samme som raw! Exif er info som ligger i bildefilen som forteller størrelsen på blenderen, lukkerhastighet, isoverdi, kameramodell, brennevidde og mye mer. Høyreklikk og gå inn på info om rawen og let til du finner det! f/XX er blenderen, så står resten med navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå