E.C. Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Finnes sikkert haugevis av sånne topics, men jeg syntes nesten at jeg må poste en ny siden alle har forskjellige specs. PCen fryser under spilling, eller loading av spill for å være mer korrekt. I det "join game" i bf2 skal komme opp så fryser gjerne pcen, men det skjer ikke konstant heller frøs en gang under cod4 også, har også vært litt dårlig ytelse generelt i det siste (30fps under frapsing i bf2 hvor jeg hadde 60fps på høyere oppløsninger =\ ) Problemet kom noen ganger før jeg installerte ati 7.12 driver og noen ganger etter, har også vært at pcen frøs før jeg hadde fått opp innlogginsskjermen i windows Skal gi dere en kort beskrivelse av specs: -AMD 6000+ -2x512 + 1x1024 ocz goldgamer 6400 -2900xt -msi k9a(1) platinum -2 HDD, 1 DVD, 2x80mm + 1x250mm vifte -530W hiper typeM strømforsyning Så jeg lurer om det er strømforsyningen som er litt low i dette tilfellet? Har sett på temperaturer (kun idle da) men de var helt normale :S Alt kjører default frekvens siden jeg ikke turte å klokke noe med 530W psu som ville sikkert tatt kvelden med en gang PS: På extreme psu calculator fikk jeg et tall på 500W så jeg må vel ut med litt penger for en ny psu? Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hei, dette minner meg om omtrent det samme problemet jeg hadde da jeg skiftet til til intel for over et år siden. 2 kjerne prosessor og nytt hovedkort. Etter mye testing og frustrasjon fant jeg ut at det var en maskinvare konflikt mellom hovedkortet mitt og mitt PCI-lydkort. Jeg tok ut lydkortet og problemet forsvant. Vet ikke om dette er relevant for din del, men hvis du har noen PCI-kort på hovedkortet (lydkort, TV-kort etc.) kan du jo prøve a ta de ut og se om det utgjør noen forskjell. Kan være en fordel å sjekke RAM brikkene dine også. Ta ut den ocz brikken din og se om det hjelper. Prøv de andre også. Forresten er jeg ganske sikker på at den 530W strømforsyningen din er nok for å drive maskinen din. Jeg kjører med en 350W psu, med et oppsett som dette: Core2Duo E6600 GeForce 8800GT 512MB 4*1024MB RAM Jeg har enda ikke hatt problemer når jeg har kjørt spill på heftige innstillinger. Lykke til. -1138 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Takk for svar, skal nok teste ut det du nevnte når jeg får litt bedre tid. Har ikke noen PCI kort, pcen var opprinnelig med 4600+ og x1900xt, så jeg først byttet til 2900xt i starten av oktober så til 6000+ en måned senere, kjørte knirkefritt for omtrent en uke siden Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Nå har jeg kjørt memtest og fått det resultatet her Det kan vel umulig være bra? Er det da nå å kjøre testen på en og en av alle tre brikkene for å se hvilken som har feilen? PS: Der står det at RAMen kjører 430Mhz, men i cpuZ får jeg CPU/8 = 377 (bilde) EDIT: kjørte memtest fra bootcd og fikk feil på alle brikkene da jeg kjørte de 1 og 1. Feilen var helt lik den som var i første bildet og hele greia frøs da tallet kom opp i 16661/2 I en memtest som kjørte live i windows fikk jeg ingen feil (kjørte 3 loops) noen forslag? Endret 28. desember 2007 av E.C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå