999sss Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har en winwows 98 pc, som jeg har demontert, men skjønner ikke hva skjermkortet mitt er. Har funnet internettkortet, og noe jeg tror er lydkortet. Men jeg skjønner ikke hva som er skjermkortet mitt? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 du kan jo ta et bilde og poste det her så kanskje noen andre ser det. Lenke til kommentar
999sss Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Har ikke noe å ta bilde med Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Det er det kortet man kan putte skjermen inn i Altså en kontakt som er lik RS232 kontakten. Dette kortet stod veldig ofte i gamle PC-er i en port som heter AGP. Denne er brun, mens de andre, PCI-portene, er hvite. Edit: Flere bilder: På nyere skjermkort er utgangen DVI, her er et bilde som viser DVI og VGA. Endret 22. desember 2007 av jale Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Er ikke helt sikkert at du har ett eget dedikert skjermkort da. På en PC med win98 på har du sannsynligvis ikkke DVI. Da er det sannsynligvis VGA tilkobling det går i. Du ser vel hvor skjermkabelen går inn? Det er godt mulig skjerkortet er innebygd/integrert i hovedkortet, og da er det ikke noe eget kort å ta ut ala lydkort/"internet kortet" (antar at dette er ett internt modemkort eller nettverkskort). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Tråden flyttes til Hardware > Skjermkort. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Sargas Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det kan godt være at du har et integrert skjermkort!( Det vil si at det er innebyggd i hovedkortet). Det hadde jeg på min gamle PC fra 98! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Antar det var dette du så etter? http://images.google.no/images?hl=no&q...ilder&gbv=2 Google er din venn. Lenke til kommentar
999sss Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Takk for hjelp alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå