Zteff Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har nettopp installert mySQL på Red hat 8.0, men hver gang jeg prøver å starte det, får jeg meldingen "ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111)" Noen som kan hjelpe meg? - Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Nei, får denne maldingen hver gang jeg prøver å starte mysql... Lenke til kommentar
Stim Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 OK Noe sier meg at du snakker om klient delen. (Du får unnskylde meg om jeg tar feil) Det jeg mente er om deamon "mysqld" er startet. Om ikke (Eventuelt ikke vet): På desktoppen er det et valg "Start Her" Gå inn der og velg "Tjener Instillinger" Der etter velger du "Tjenester" Marker mysqld (Hak ut foran navnet) og lagre. (Dette vil gjøre at deamon starter ved oppstart) Marker mysqld igjen (Highlight) og trykk start. Dette burde hjelpe. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Sorry men, www.google.com Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Takker Stim: Fikk det til... Har forresten prøvd google.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå