l0hre Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvordan lager jeg master boot record? Hva er kommandoen i fdisk,eller finnes det annet software? Lenke til kommentar
l0hre Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 har allerder prøvd det og det går ikke.skal jeg ikke kopiere inn noen filer ved hjelp av sys kommandoen eller no? Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hva er problemet? fdisk /mbr fikser boot record. Du kan alltids ta en "sys C:", men det kommer litt an på hva problemet er. Det er også mulig du bør kjøre en overflate scan av disken din, hvis det skulle være noen skada blokker der. Lenke til kommentar
l0hre Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 etter at jeg har kjørt fdisk, skal det formateres? Når jeg skriver fdisk /mbr får jeg da noen alternativer eller lager eden mbr automatisk? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 etter at jeg har kjørt fdisk, skal det formateres?Når jeg skriver fdisk /mbr får jeg da noen alternativer eller lager eden mbr automatisk? Dersom du har opprettet nye partisjoner kan du formatere, men det trenger du ikke(spesiellt dersom du kjører win 2000/XP). Ulempen med å formatere fra Fdisk er at formatet blir FAT. FAT må du kjøre dersom du har WIN98 eller WINMe. Fdisk /mbr trenger du bare å bruke dersom det er problemer med å boote fra systemdisken. Kommandoen Fdisk /mbr kjøres automatisk dersom dersom det ikke finnes noe boot program på systemdisken(kun på disk0)og du kjører en operasjon via Fdisk. NB! Fdisk /mbr erstatter alle bootprogrammer som du har lagt til i etterkant. Dersom du bare har MS- eller kun et- operativsystem trenger du bekymre deg om akkurat det. Så vidt jeg husker får du ikke noen bekreftende meldinger dersom du skriver Fdisk /mbr. Du får heller ikke noen valg. TIPS dersom du skal intallere OS: Selv foretrekker jeg å boote fra CD(WinMe, 2000, XP og kanskje det går med Win98Se) for å gjøre alle operasjoner på disken under installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå