Upsaker Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Da har jeg vært ute i kulda igjen, og her er resultatet. Jeg liker kontrastene og de lange skyggene. Canon 1D mkIIn og 70-200mm 2.8 @ 70mm 2.8. Iso 1000 og lukkertid 1/15. Endret 22. desember 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Første jeg tenker er at det ikke er så lett å se at det faktisk er en kirkegård! På en måte...! Mulig det kunne vært litt lysere nederst på bildet! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Første jeg tenker er at det ikke er så lett å se at det faktisk er en kirkegård! På en måte...! Mulig det kunne vært litt lysere nederst på bildet! Det kan nok stemme det du sier, men noe måtte jeg kalle bildet og siden jeg visste at det var det så ble det det Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Teknisk sett godt utført. Har ikke noe å utsette på, annet enn den lille glare'en du fikk i linsa av gatelykten. Synes du kunne dodget bort det i photoshop. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hmm, halvspennende bilde, men jeg vil heller stille et halvretorisk spørsmål som jeg gjerne hadde sett blitt diskutert: Er det etisk forsvarlig å ta slike bilder? Personlig synes jeg ikke det, fordi bildet i hovedsak baserer seg på døde mennesker, eller rettere sagt frykten for de.Litt merkelig kanskje, men det er ikke ofte en ser "skumle" bilder av kirkegårder. Men ikke ta utsagnet mitt personlig, Jurgis. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hmm, halvspennende bilde, men jeg vil heller stille et halvretorisk spørsmål som jeg gjerne hadde sett blitt diskutert: Er det etisk forsvarlig å ta slike bilder? Personlig synes jeg ikke det, fordi bildet i hovedsak baserer seg på døde mennesker, eller rettere sagt frykten for de.Litt merkelig kanskje, men det er ikke ofte en ser "skumle" bilder av kirkegårder. Men ikke ta utsagnet mitt personlig, Jurgis. jeg er ingen dödemennesker på bildet. Så lenge navnene på gravsteinene ikke er synlige, synes jeg det er helt greit. Hva er feil med sterke bilder, som referer til döden? Selv synes jeg bilder fra krig, realistiske og snappet på akkurat riktig öyeblikk. Men on topic: Jeg synes bildet var veldig bra. Kanskje lampa tok litt mye fokus, og skulle trengt litt "demping". Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Mer et klassisk motiv enn så veldig (krampe)nyskapende kanskje, men jeg syns det var et spennende bilde. Fin vinkel, liker de lyse, kalde trærne, passer med motivet. Ser ikke noe etisk problem med det heller. Kanskje lampa tok litt mye fokus, og skulle trengt litt "demping". Her er jeg i prinspippet enig. Motivet er ikke lampa, men gravene og skyggene, og de er for mørke. Men istedenfor å dempe lampa, ville jeg framhevet og hentet fram snøen i den nederste delen av bildet (men ikke så mye at det ser kunstig ut). Endret 23. desember 2007 av Onkel Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Hmm, halvspennende bilde, men jeg vil heller stille et halvretorisk spørsmål som jeg gjerne hadde sett blitt diskutert: Er det etisk forsvarlig å ta slike bilder? Personlig synes jeg ikke det, fordi bildet i hovedsak baserer seg på døde mennesker, eller rettere sagt frykten for de.Litt merkelig kanskje, men det er ikke ofte en ser "skumle" bilder av kirkegårder. Men ikke ta utsagnet mitt personlig, Jurgis. Helt klart noe å tenke over, men tanken har ikke streifet meg før nå. Jeg for min del syns det er greit, for det er jo ikke uthenging av noen av de som ligger der. jeg er ingen dödemennesker på bildet. Så lenge navnene på gravsteinene ikke er synlige, synes jeg det er helt greit.Hva er feil med sterke bilder, som referer til döden? Selv synes jeg bilder fra krig, realistiske og snappet på akkurat riktig öyeblikk. Men on topic: Jeg synes bildet var veldig bra. Kanskje lampa tok litt mye fokus, og skulle trengt litt "demping". Lampa tar kanskje litt mye fokus her ja, men tror det er lett for at den ser kunstig ut hvis jeg demper den og hvis jeg fjerner den blir det hvert fall merkelig. Mer et klassisk motiv enn så veldig (krampe)nyskapende kanskje, men jeg syns det var et spennende bilde. Fin vinkel, liker de lyse, kalde trærne, passer med motivet. Ser ikke noe etisk problem med det heller. Kanskje lampa tok litt mye fokus, og skulle trengt litt "demping". Her er jeg i prinspippet enig. Motivet er ikke lampa, men gravene og skyggene, og de er for mørke. Men istedenfor å dempe lampa, ville jeg framhevet og hentet fram snøen i den nederste delen av bildet (men ikke så mye at det ser kunstig ut). Jeg skal se hva jeg kan få gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå