Gå til innhold

Hvem ville du ofret livet ditt for hvis du måtte?

Melisma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestemora er greit nok, men bikkja? ikke faen om jeg hadde tilgitt noen for å ha reddet hunden sin istedet for noen jeg kjente, eller en fremmed en for den saks skyld. Ett menneske kan ikke sammenlignes med en hund, eller noe annet dyr.. Er en grunn til at det er lov å avlive dyr hos vetrinæren når den er syk og man ikke har råd til å operere den eller noe sånt.. Man ser ikke at det skjer med mennesker liksom, og det er det en grunn til..

Vel, aktiv dødshjelp er faktisk lovlig i noen land, men det får så være. Uansett, hva som det er mist alvorlig å ta liv av i denne situasjonen spiller i grunn liten rolle, da jeg vil tro følelser/instinkt vil ta overhånd.

Mener at det var en video om det der på youtube, men jeg klarer så klart ikke å finne den igjen!

Lenke til kommentar
ikke faen om jeg hadde tilgitt noen for å ha reddet hunden sin istedet for noen jeg kjente, eller en fremmed en for den saks skyld.
Uansett om dette er din oppfatning av rasjonell oppførsel i en slik situasjon, ville du ha rukket å tenke så langt? Man regner jo her med at det er en situasjon der man er presset og stresset, da råder følelsene og ikke fornuften. Jeg vet med meg selv at jeg hadde reddet hunden min fremfor deg, siden jeg instinktivt hadde reagert på den måten :)
Lenke til kommentar
Vel, aktiv dødshjelp er faktisk lovlig i noen land, men det får så være.

Var ikke akkurat slike tilfeller jeg mente da.

Uansett, hva som det er mist alvorlig å ta liv av i denne situasjonen spiller i grunn liten rolle, da jeg vil tro følelser/instinkt vil ta overhånd.

De aller aller fleste ville vel si at ett menneskelig er mere "verdt" enn en hund eller en katt.. Just a wild guess.. Men ja, instinktet tar nok overhånd i øyeblikket det skjer og da burdte fokuset være på personen og ikke dyret. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...