Zethyr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 husk at dette er å offre livet sitt for hunden sin. Altså at du dør, mens hunden vil overleve. Tror ikke hunden ville levd særlig bra uten eieren sin uansett.Det har gått flere forskjellige diskusjoner parallelt. Les gjennom tråden igjen Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde ikk ofret livet mitt for en vilt fremmed. Ikke for et barn eller en baby heller. Jeg mener, hvorfor skulle jeg gjort det? Regner heller ikke med at noen andre skulle gjort det for meg. Men hadde jeg hatt sjansen til å ofre en vilt fremmed for at jeg skulle overlevd, så hadde jeg gjort det og. Når jeg tenker meg om så hadde jeg ikke ofret meg selv for fremmede uansett hvor mange det er snakk om. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Vet du hva ære er? Mennesker rundt deg vil sitte igjen med et inntrykk av at han var en flott kar, og vil hedre han og se opp til han pga det han gjorde i den situasjonen. Tror du virkelig folk ser opp til deg vis du sier ''Jeg hadde aldri ofret livet mitt for dama mi sitt.'' Det er noe man gjør, jeg ser på det som en selvfølge hvis man elsker dama si over alt på jord. Hvorfor er det viktig for deg å la folk sitte igjen med et slikt inntrykk av deg når du er død? Det er nok ingen som ser opp til noen fordi de sier at de vil ha ofret livet heller, da det er ingenting annet enn tomt prat. Og om du elsker kjæresten din så utrolig mye (og hun deg?), så ville det jo vært bedre om begge døde enn at en blir sittende igjen helt for seg selv. Endret 23. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 husk at dette er å offre livet sitt for hunden sin. Altså at du dør, mens hunden vil overleve. Tror ikke hunden ville levd særlig bra uten eieren sin uansett.Det har gått flere forskjellige diskusjoner parallelt. Les gjennom tråden igjen Litt for parrallelt for min del , derfor jeg heller ikke quotet noen, og bare sa min mening ivhertfall. Håper jeg ikke dummet meg for mye ut sånnsett. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Mange brannmenn under 11 september tragedien som ofret livet sitt for de som var inne i twin towers. Tja... De hadde vel ikke akkurat lyst til å dø. De hadde ingen anelse om at tårnene kom til å rase så tidlig. Hvis de hadde visst det, så hadde de mest sannsynlig ikke fått lov til å gå inn. Ihvertfall ikke så langt inn. Joa, muligen sant det ja.. Men de tok ihvertfall en livsfarlig risk, og det er det tjenestemenn som gjør hele tiden. De vet at de kan dø, men de gjør jobben sin allikevel. Det står det respekt av. De skulle faen meg hatt den høyeste lønna av alle synes nå jeg.. Politi, brannmenn osv.. Tmz: ja, da får jeg passe meg for trafikken om du er i nærheten i så fall Du burde vel egentlig passe deg for trafikken uansett. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Du burde vel egentlig passe deg for trafikken uansett. Den kommentaren der var bare sååå uforutsigbar Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Poenget var at det ikke er noe farligere for deg å oppholde deg i trafikken selv om jeg er der, men samma det Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Poenget var at det ikke er noe farligere for deg å oppholde deg i trafikken selv om jeg er der, men samma det Skjønte jo det da Men skulle jeg være så uheldig å havne foran en lastebil med hunden din, så håper jeg jaggu en annen velger å redde meg fremfor den firbeinte Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde ikke ofra livet for noen jeg! Ikke mamma, ikke pappa, ikke dama mi, ikke kongen eller for den saks skyld noen andre. Hvorfor skulle jeg dø og la noen andre leve? Jeg får jo ikke noe ut av det! Kunne sikkert gitt en finger eller noe for å redde noen jeg er glad i, men jeg er faktisk så glad i meg at alle andre blir litt mindre viktig. Er jeg et dårlig menneske da?=P Jeg synes ikke det!=) Jo, du får en ære på dine skuldre. Jeg hadde glatt ofret livet mitt for jenta mi, ingen tvil engang. Hva skal du med ære når du er dau? Lenke til kommentar
Frozenpotatoe Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 EEEEHHHHH..... NO WAY!!!! Ikke for fremmed ihvertfall! Er litt annerledes hvis det er dama eller familien. Spørs på settinga. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Skjønte jo det da Men skulle jeg være så uheldig å havne foran en lastebil med hunden din, så håper jeg jaggu en annen velger å redde meg fremfor den firbeinte Jeg hadde også håpet at jeg ble reddet selvsagt, men jeg hadde hatt full forståelse dersom en annen hadde reddet hunden sin eller bestemora på 80 år fremfor meg. Shit happens i en utrolig kaotisk og rask situasjon, da er det følelsene som bestemmer Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde også håpet at jeg ble reddet selvsagt, men jeg hadde hatt full forståelse dersom en annen hadde reddet hunden sin eller bestemora på 80 år fremfor meg. Shit happens i en utrolig kaotisk og rask situasjon, da er det følelsene som bestemmer Bestemora er greit nok, men bikkja? ikke faen om jeg hadde tilgitt noen for å ha reddet hunden sin istedet for noen jeg kjente, eller en fremmed en for den saks skyld. Ett menneske kan ikke sammenlignes med en hund, eller noe annet dyr.. Er en grunn til at det er lov å avlive dyr hos vetrinæren når den er syk og man ikke har råd til å operere den eller noe sånt.. Man ser ikke at det skjer med mennesker liksom, og det er det en grunn til.. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde også håpet at jeg ble reddet selvsagt, men jeg hadde hatt full forståelse dersom en annen hadde reddet hunden sin eller bestemora på 80 år fremfor meg. Shit happens i en utrolig kaotisk og rask situasjon, da er det følelsene som bestemmer Bestemora er greit nok, men bikkja? ikke faen om jeg hadde tilgitt noen for å ha reddet hunden sin istedet for noen jeg kjente, eller en fremmed en for den saks skyld. Ett menneske kan ikke sammenlignes med en hund, eller noe annet dyr.. Er en grunn til at det er lov å avlive dyr hos vetrinæren når den er syk og man ikke har råd til å operere den eller noe sånt.. Man ser ikke at det skjer med mennesker liksom, og det er det en grunn til.. Men bikkja hans har mer verdi for han en det du eller noe andre fremmede har. Så fra han sitt synspunkt er det naturlig for han å redde bikkja si. Vil nå jeg tru da Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Tror nok de fleste ikke ville ofret sitt eget liv for en fremmed person. Derimot familie eller noen som står deg nær. Tror nok heller spørsmålet burde vært noe slik: Ville du ofret ditt eget liv for evig fred på jorden?, Ville du drept din beste venn for evig fred på jorden? eller Hvis du kunne velge om å få 10 000 kroner og ofre et helt tilfeldig, uskyldig menneskeliv. Mener at det var en video om det der på youtube, men jeg klarer så klart ikke å finne den igjen! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ville ofret meg for familie eller nære venner, andre mennesker må nesten passe på seg selv. Det er ikke min jobb. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg forandrer topic.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Onkelunger, søsken, foreldre, nære venner, kjæresten. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Du bør nesten endre tittelen til : Ville du ha reddet noen andre enn deg selv? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) edit: leste feil.. Mulig jeg kan skifte topic til noe slikt istedet ja.. Endret 23. desember 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå