Gå til innhold

Hvem ville du ofret livet ditt for hvis du måtte?

Melisma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville aldri ofret livet mitt, men jeg hadde nok satt meg i fare for å redde livet til noen andre.

Enig i den !

Bra det er flere ærlige her.. Ikke jeg heller. No f***ing way... Aldri.. Eller jo, om jeg hadde vært 90 år med kreft, lungebetennelse, ingen nyrer og bare nok styrke til å ta de to-tre skrittene det hadde trengtes for å redde den andre personen fra å f.eks bli påkjørt så hadde jeg gjort det, men per i dag så er det no-no.

Lenke til kommentar

Satt meg i fare for å redde noen? Ja.

Men og be noen ta mitt liv istedetfor en annens sitt? Aldri.

Hvis en person sitter fast i en bil som er på en togskinne og toget kommer kunne jeg nok løpt ut og prøvd og hjulpet.

Men om gud hadde stoppet tiden slik at jeg kunne ha byttet plass med hun hadde jeg aldri gjort det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke ofra livet for noen jeg! Ikke mamma, ikke pappa, ikke dama mi, ikke kongen eller for den saks skyld noen andre. Hvorfor skulle jeg dø og la noen andre leve? Jeg får jo ikke noe ut av det! Kunne sikkert gitt en finger eller noe for å redde noen jeg er glad i, men jeg er faktisk så glad i meg at alle andre blir litt mindre viktig.

Er jeg et dårlig menneske da?=P Jeg synes ikke det!=)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke ofra livet for noen jeg! Ikke mamma, ikke pappa, ikke dama mi, ikke kongen eller for den saks skyld noen andre. Hvorfor skulle jeg dø og la noen andre leve? Jeg får jo ikke noe ut av det! Kunne sikkert gitt en finger eller noe for å redde noen jeg er glad i, men jeg er faktisk så glad i meg at alle andre blir litt mindre viktig.

Er jeg et dårlig menneske da?=P Jeg synes ikke det!=)

Jo, du får en ære på dine skuldre. Jeg hadde glatt ofret livet mitt for jenta mi, ingen tvil engang.

Lenke til kommentar
ENig med Conflict.

Til syvende og sist er det ditt eget liv man bryr seg om.

Nei, jeg bryr meg mere om livet til mora/faren/broren min enn mitt eget. Hadde dødd for dem i dag om jeg måtte.. Alt jeg gjør handler om at de skal ha det bra, eneste jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Jo, du får en ære på dine skuldre. Jeg hadde glatt ofret livet mitt for jenta mi, ingen tvil engang.

Ære? Hva skal du med det når du ligger død i kisten?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ære? Hva skal du med det når du ligger død i kisten?

Vet du hva ære er?

Mennesker rundt deg vil sitte igjen med et inntrykk av at han var en flott kar, og vil hedre han og se opp

til han pga det han gjorde i den situasjonen. Tror du virkelig folk ser opp til deg vis du sier ''Jeg hadde aldri ofret livet mitt for dama mi sitt.'' Det er noe man gjør, jeg ser på det som en selvfølge hvis man elsker dama si over alt på jord.

Lenke til kommentar
Mennesker rundt deg vil sitte igjen med et inntrykk av at han var en flott kar, og vil hedre han og se opp

til han pga det han gjorde i den situasjonen. Tror du virkelig folk ser opp til deg vis du sier ''Jeg hadde aldri ofret livet mitt for dama mi sitt.'' Det er noe man gjør, jeg ser på det som en selvfølge hvis man elsker dama si over alt på jord.

Jeg bryr meg ikke om hva folk sier og mener om meg nå, og jeg kommer hvertfall ikke til og bry meg når jeg er død og begravet.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, men hva hjelper det deg når du er død? Det siste du trenger da er å bli hedret. Mulig mennesker vil synes du er en veldig flott kar, ja, men du tjener jo ikke en dritt på det. Dessuten ville det nok vært glemt etter noen år.

Og nei, jeg hadde ikke ofret livet mitt for dama. Jeg hadde ikke vært tøff nok til det. Feiget ut hadde jeg. Til og med for familien.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Vel, hva dere bryr dere om driter jeg faktisk opp i. Men jeg mener det er en selvfølge å ofre seg for partneren sin. :)

Man får ingen faktisk utbytte av å bli hedret når man er død, men man blir ikke glemt med det første, og det betyr mye for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...