Gå til innhold

Hvem ville du ofret livet ditt for hvis du måtte?

Melisma

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan folk kan synes det er verdt å ofre livet sitt for ukjente babyer. Forstår ikke helthvorfor det er babyene som er ze big deal.

Hva med en ung kar som har en jente som er håpløst forelska i seg, venner, familie, er glad i livet osv osv.

Jeg vil heller ta livet fra en som knapt vet hva det er å leve, enn fra en som nyter det i fulle drag og har mange flere personer som har sterke bånd til ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du og hunden min hadde stått foran en trailer, hadde jeg helt klart heller redda hunden min. Jeg hadde vel - for å tenke realistisk - prøvd å redde begge, men jeg hadde vært MYE mer bekymret for hunden min enn deg. Tror du må være hundeeier, og glad i hunden din, for å forstå dette.

Jeg har vært både hundeier og katteier. Men det er tross alt forskjell på la ett dyr dø enn å la ett menneske dø. Hvis en person hadde redda hunden sin istedet for ett menneske så tror jeg ikke man hadde hatt det godt med seg selv i etterkant..

Jeg hadde vurdert utrolig kjapt om jeg liker tenåringen eller ikke. Hvis han hadde sett ut som en skikkelig person hadde jeg redda han, hadde han sett ut som en "taper" hadde jeg redda ungen. Hadde tenåringen hatt palestinaskjerf, sigaretter i kjeften, blåveiser i ansiktet, stygge og skitne klær eller noe slikt hadde han altså dødd. Så mye kan førstinntrykket gjøre for deg her i verden!

Utseende avgjør om du hadde redda personen? Tror ikke du tenker så mye på det i øyblikkets hete, og det burdte du heller ikke..

Er det vanskelig?! :ohmy: Jeg er da såpass glad i familien min (og hunden min, den er som babyen min.. tror du må være hundeeier for å forstå dette ;)) at jeg hadde redda dem fremfor 1000 tilfeldige barn jeg ikke har tilknytning til.

Jeg også er jo glad i familien min, men valget mellom babyen og en i familien min hadde nok vært vanskelig ja.. Man skulle jo liksom klare og leve med seg selv i ettterkant.. Men kjenner jeg faren og mora mi rett så hadde de bedt meg velge en av dem istedet for babyen.. De har jo levd livet, det har ikke den lille babyjenta eller babygutten.

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk gjennomført godhjerta mennesker der ute som ofrer livet sitt for andre. Feks. på flyet som ble kapret og var på vei mot pentagon 11 september, de personene gjorde alt de kunne for å overmanne kaprerne og skifte retning av flyet, det var de som reddet de menneskene som befant seg inne i bygningen. De kunne blitt skutt men de gjorde det for å redde andre fremmede.

Så selvom mange av oss mener det er utenkelig å gi livet sitt for en annen, så finnes det faktisk folk som gjør det!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Har du tenkt på at de faktisk hadde ofret livet sitt for en annen? Ikke alle tenker likt.

Vel, de som sier det aner tydeligvis ikke hvor sterkt overlevelsesinstiktet er.

Det finnes faktisk gjennomført godhjerta mennesker der ute som ofrer livet sitt for andre. Feks. på flyet som ble kapret og var på vei mot pentagon 11 september, de personene gjorde alt de kunne for å overmanne kaprerne og skifte retning av flyet, det var de som reddet de menneskene som befant seg inne i bygningen. De kunne blitt skutt men de gjorde det for å redde andre fremmede.

Så selvom mange av oss mener det er utenkelig å gi livet sitt for en annen, så finnes det faktisk folk som gjør det!

Det eksempelet bommer jo totalt på temaet; de ville jo dødd uansett.

Lenke til kommentar

Det er jo en god forskjell mellom å redde 200 (?) enn å ofre seg selv for å redde en person. Og bann på at det var for egen vinning, eller et håp om å overleve kapringa. De gjorde det ikke for å redde de andre passasjerene, men seg selv vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Det eksempelet bommer jo totalt på temaet; de ville jo dødd uansett.

De prøvde jo og lande flyet.. De satte seg jo ikke bare ned etter å ha lykkes å snu retning på flyet og vente på å dø. De gjorde det de kunne for å prøve å lande flyet, men det klarte de jo ikke. Men de tok en risk ved å snu retning på flyet, det var for å redde andre som befant seg der flyet skulle..

Men ja, som jeg har sagt tidligere, så gjør vi alle alt for egen vinning. Man får ALLTID noe ut av hver eneste handling man gjør, noe som gagner en selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...