Gå til innhold

Hvem ville du ofret livet ditt for hvis du måtte?

Melisma

Anbefalte innlegg

Noen som hadde ofret seg selv for Jens Stoltenberg ?
Jeg hadd vurdert å ofre meg for at han også skulle dø. Så hadde Norges innbyggere kunnet få det bedre, når de slapp å ha en sleip løgnhals som statsminister. Men jeg tviler, det står nok av idioter i kø til å ta over tronen.

Jeg ville heller latt hunden min leve forran en fremmed person

:ohmy: så hvis en av oss andre holdt på å bli truffet av en lastebil i veien, så hadde du dytta vekk hunden din istedet?

Klart jeg hadde ! Hadde ofra meg selv for hunden min også. Antakeligvis også for nær familie, men garantert for hunden min.

Men for en fremmed? Hvorfor i huleste skulle jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville heller latt hunden min leve forran en fremmed person

:ohmy: så hvis en av oss andre holdt på å bli truffet av en lastebil i veien, så hadde du dytta vekk hunden din istedet?

Klart jeg hadde ! Hadde ofra meg selv for hunden min også. Antakeligvis også for nær familie, men garantert for hunden min.

Men for en fremmed? Hvorfor i huleste skulle jeg gjøre det?

Nå mente jeg jo om han hadde dytta vekk hunden istedet for en fremmed mann/dame. Han hadde redda hunden sin istedet, det finner jeg litt forstyrrende faktisk. Ett dyr er ett dyr og ett menneske er noe heeelt annet. Joda, jeg elsker dyr, men hadde det stått mellom å redde hundene min jeg har hatt i 10 år eller en av dere, så hadde jeg glatt redda en av dere! Noe annet kunne jeg ikke klart å leve med!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg er 19, og hadde ikke ofret livet mitt for en fremmed uansett.

Om jeg en gang måtte velge mellom å redde en baby på et halvt år eller en person i tenårene, hadde jeg nok redda tenåringen. Babyen vet ikke av så mye i denne verden, osv osv. Jeg synes ikke det er tristere at en nyfødt dør enn en i 10-20 års alderen.

Hadde jeg vært gammel og nær slutten av mitt liv så kunne det selvfølgelig tenkes at jeg kunne ofra livet mitt for en annen..

Slik som det er nå hadde jeg kun ofra livet mitt for kjæresten min.

Rangering :

1. kjæresten

2. foreldre

3. venner/slekt

4. Fremmede mellom 3-30?

5.Babyer

6. Gamlinger

Og etter det kommer selvfølgelig diverse dyr, gjenstander etc.

Lenke til kommentar
Om jeg en gang måtte velge mellom å redde en baby på et halvt år eller en person i tenårene, hadde jeg nok redda tenåringen. Babyen vet ikke av så mye i denne verden, osv osv. Jeg synes ikke det er tristere at en nyfødt dør enn en i 10-20 års alderen.

Må si meg litt uenig egentlig. Babyen har ikke fått sjansen til å leve så lenge, MEn deriomot så har ikke tenåringen heller levd veldig lenge. Men den som er yngst er den jeg ville valgt å ofret meg for.

Ett annet dilemma er jo valget mellom en baby eller en av foreldra mine eller broren min. Den er vanskligere.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hadde nok ofret meg hvis jeg fikk vite noe om hvordan jeg kom til å dø, og hvem jeg ofret meg for, vil ikke at jeg plutselig tar en selvmordsbomber sin plass...

Du kunne da fått 72 jomfruer i himmelen!

At ei dame er ei jomfru betyr ikke at hun er utrolig pen, og 72 jomfruer varier ikke evig, så etter en stund blir de også ganske slapp i slærken.

Lenke til kommentar

Ja såklart, jeg prøver aktivt å fremstå som en god person her på forumet.

Eller?

Nei. Hadde redda meg selv foran en fremmed, om det hadde vært i jobbsammenheng hvor jobben gikk ut på å redde folk fra livsfare, mest sannsynlig (ikke at jeg har planer om en slik jobb).

Kjøre utfor stup med lastebil mot det å kræsje med den motkommende golfen?

Lenke til kommentar
Nå mente jeg jo om han hadde dytta vekk hunden istedet for en fremmed mann/dame. Han hadde redda hunden sin istedet, det finner jeg litt forstyrrende faktisk. Ett dyr er ett dyr og ett menneske er noe heeelt annet. Joda, jeg elsker dyr, men hadde det stått mellom å redde hundene min jeg har hatt i 10 år eller en av dere, så hadde jeg glatt redda en av dere! Noe annet kunne jeg ikke klart å leve med!
Om du og hunden min hadde stått foran en trailer, hadde jeg helt klart heller redda hunden min. Jeg hadde vel - for å tenke realistisk - prøvd å redde begge, men jeg hadde vært MYE mer bekymret for hunden min enn deg. Tror du må være hundeeier, og glad i hunden din, for å forstå dette.

Må si meg litt uenig egentlig. Babyen har ikke fått sjansen til å leve så lenge, MEn deriomot så har ikke tenåringen heller levd veldig lenge. Men den som er yngst er den jeg ville valgt å ofret meg for.

Jeg hadde vurdert utrolig kjapt om jeg liker tenåringen eller ikke. Hvis han hadde sett ut som en skikkelig person hadde jeg redda han, hadde han sett ut som en "taper" hadde jeg redda ungen. Hadde tenåringen hatt palestinaskjerf, sigaretter i kjeften, blåveiser i ansiktet, stygge og skitne klær eller noe slikt hadde han altså dødd. Så mye kan førstinntrykket gjøre for deg her i verden!

Ett annet dilemma er jo valget mellom en baby eller en av foreldra mine eller broren min. Den er vanskligere.
Er det vanskelig?! :ohmy: Jeg er da såpass glad i familien min (og hunden min, den er som babyen min.. tror du må være hundeeier for å forstå dette ;)) at jeg hadde redda dem fremfor 1000 tilfeldige barn jeg ikke har tilknytning til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...