Gå til innhold

Elkjøp på Vinterbro er en skam


maggern78

Anbefalte innlegg

Følte at et noe strengt innlegg var på sin plass da du opptrådde både arrogant og hånlig i din første post. Du skriver som om du forsøker å "drite" ut selger, og samtidig har du ikke alt ditt på det rene.

 

For å forklare: Jeg tok nok feil da det var snakk om 5 år for batteri, men utover det har jeg ikke sagt noe galt. Batteriet skal holde mer enn 8 måneder. Det var det kravet de avviste, uansett om jeg hevdet 5 år.

 

"Når man blir pult i ræva av Elkjøp trenger man ikke oppføre seg pent tilbake". Forut for besøket hos Elkjøp hadde det allerede vært problemer og benektelse for ansvar for feilen fra Elkjøps side og så kommer verkstedet og krever "masse" penger. Jeg hadde allerede grunn til å være misfornøyd. Og så totalnektes det fra Elkjøps side. Da får man takke seg selv hvis kunden blir sur og gir uttrykk for dette på nettet.

 

Det er forbrukerkjøpsloven som sier at en vare skal vare så lenge som forbrukeren har grunn til å forvente, og det er nettopp det som mer poenget i klagen på batteriet. Så det var helt rett av meg å nevne denne.

 

Det er nesten slik at man får lyst til å sørge for at man blir avvist av Elkjøp slik at man kan lage en forbrukerklage, for å se på hva som blir resulatet.

 

Finner nemlig overraskende nok ingen dommer om batteriholdbarhet for mobiltelefoner på hjemmesidene til forbrukertvist-utvalget så muligens det kunne vært interessant også for andre med tilsvarende problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No shit sherlock. Egentlig burde elkjøp nektet å fått tatt saken via forbrukerrådet, vært greit med en dom å det, i stedet for en masse "hva jeg sier er rett" tråder/holdninger.

 

Elementært Watson, det var bare å lese tidligere poster for å se at jeg var uenig. :tease:

En avgjørelse på hvor lenge batterier skal holde hadde vært best for alle. La meg tippe 1,5 til 2 år.

Lenke til kommentar

Det finnes en edit knapp, sånn btw, ser du er ganske ny på forumet, kjekt å gjøre seg litt kjent :)

 

Og ja, vært veldig greit om det ble fastsatt, jeg mener 5 år er for lenge på telefonene uansett, 2-3 maks, og 6mnd på batteriene som garantien er nå holder.

Burde merke om et batteri er "dårlig" før det har gått et halvt år. Kunne kanskje utvidet det til 1 år, men 2 blir for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke anledning til å svare noe særlig mer på denne tråden, ettersom det er jul osv. :love:

 

For å oppsummere tråden i et forsøk på å være objektiv:

1. Jeg hevdet at batteriet skal vare i 5 år. Det var feil. Det er mindre.

2. De fleste (noen uenige) mener at batteriet skal vare i mer enn 8 måneder (ergo at Elkjøp bør erstatte det slik jeg prøvde på).

3. Noen mener jeg var en ufin i kontakt med kundeservice.

4. Jeg fremholder at kunder har grunn til å bli misfornøyd av å ikke møte forståelse for en sak hvor noe går i stykker etter kun 8 måneder. Hvem blir vel ikke irritert når man må snakke med 3-4-5 personer uten å møte et fnugg av forståelse eller bli servert noen form for argumentasjon? Samt at det fremstod som verre enn det var ettersom mye av dialogen var utelatt.

5. En klar dom i forbrukertvistutvalget hadde vært det beste for alle parter.

6. Jeg poster resultatet av saken her - uansett.

 

Da gjenstår det å si: God jul.

Lenke til kommentar

Har jobbet på serviceavdelingen på elkjøp, og ikke for å være frekk - men det kommer alltid mange som tror de kan forbrukerkjøpsloven og krever å snakke med sjefen osv. Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner. Så lykke til.

 

Jeg ville heller brukt tia mi på å kjøpe et nytt batteri i julegave til dama ;)

Lenke til kommentar
Har jobbet på serviceavdelingen på elkjøp, og ikke for å være frekk - men det kommer alltid mange som tror de kan forbrukerkjøpsloven og krever å snakke med sjefen osv. Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner. Så lykke til.

 

Jeg ville heller brukt tia mi på å kjøpe et nytt batteri i julegave til dama ;)

He he ja, kanskje det. Det er vanligvis en taper-sak å fighte store selskaper. Men: Det tar ikke lang tid å skrive en slik klage uansett, så hvis det ikke løser seg så kommer jeg til å skrive den. Så får både jeg og dere se hva lovtolkningen blir.

Lenke til kommentar
Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner.

:wallbash:

Nå får du lese tråden før du kommer med så bastante påstander. Ordet "slitedel" eksisterer ikke i lovverket. Og i alle tilfeller har man reklamasjonsrett på det du refererer til som slitedeler dersom det foreligger en mangel.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke anledning til å svare noe særlig mer på denne tråden, ettersom det er jul osv. :love:

 

For å oppsummere tråden i et forsøk på å være objektiv:

1. Jeg hevdet at batteriet skal vare i 5 år. Det var feil. Det er mindre.

2. De fleste (noen uenige) mener at batteriet skal vare i mer enn 8 måneder (ergo at Elkjøp bør erstatte det slik jeg prøvde på).

3. Noen mener jeg var en ufin i kontakt med kundeservice.

4. Jeg fremholder at kunder har grunn til å bli misfornøyd av å ikke møte forståelse for en sak hvor noe går i stykker etter kun 8 måneder. Hvem blir vel ikke irritert når man må snakke med 3-4-5 personer uten å møte et fnugg av forståelse eller bli servert noen form for argumentasjon? Samt at det fremstod som verre enn det var ettersom mye av dialogen var utelatt.

5. En klar dom i forbrukertvistutvalget hadde vært det beste for alle parter.

6. Jeg poster resultatet av saken her - uansett.

 

Da gjenstår det å si: God jul.

 

Hei

 

Som ansatt på Elkjøp Vinterbro (Tele) fikk jeg med meg bruddstykker av saken da jeg var på jobb for 2-3 dager siden. Hva som har blitt sagt til deg og hva du har sagt til de du har snakket med har jeg ikke fått noe grundig innblikk i, men jeg vet at flere følte seg ganske irriterte etter å ha snakket med deg, de følte at å snakke til deg var som å snakke til en vegg. Jeg vet også at en på lageret ønsket å få saken ut av verden med en gang du kom til han. Han kom nemlig ut i butikk for å høre om vi hadde batteriet ditt på lager, men det hadde vi ikke. Du fikk også forespeilet at vi måtte lage en returseddel(reklamasjonsskjema) og sende batteriet tilbake til samsung for å få byttet det. Slik jeg forstod det, ville du ikke godta å vente på dette. Hvertfall ikke på det tidspunktet vedkommende kom inn i butikk for å lete etter nytt batteri til deg.

 

Kan forresten legge til at når deltaservice sender en regning til kunde for å ha testet en telefon, så er det deltaservice i samarbeid med produsenten av telefonen som har bestemt at dette ikke går på garanti. (Jeg sier garanti fordi telefonen ikke hadde blitt sendt inn som en reklamasjonssak) Det er ikke Elkjøp som har sendt deg denne regningen (don't shoot the messenger).

 

Jeg har som sagt kun fått med meg bruddstykker av denne hendelsen som hendte på min arbeidsplass, det meste har jeg fått høre via denne tråden.

 

Jeg har nå forstått det slik (ut ifra postene over) at du har fått sendt telefonen din inn igjen på service?

Dersom saken din ikke skulle løse seg via service lover jeg å fikse problemet ditt ved å bestille et batteri til deg. Merk at om jeg skal bestille dette fra f.eks deltaservice, så bruker de faktisk ca 2 uker på å ta imot bestillingen via epost og på å sende batteriet til oss (de tar ikke imot telefonbestillinger) Men om du kunne oppgitt hva slags telefon det er du trenger batteri til, kan jeg sjekke med dangaard og diverse andre grossister om de har batteriet ditt på lager. Om en grossist har batteriet på lager tar det kun et par dager å skaffe det)

 

Jeg er på juleferie nå, så kommer ikke til å være på jobb før nyttårsaften, men om du sender meg en PM med status på saken når du har lest dette, så lover jeg som sagt å løse saken din over nyttår om ikke service ordner det for deg.

 

God Jul og Godt Nyttår til deg og alle andre her på forumet :)

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner.

:wallbash:

Nå får du lese tråden før du kommer med så bastante påstander. Ordet "slitedel" eksisterer ikke i lovverket. Og i alle tilfeller har man reklamasjonsrett på det du refererer til som slitedeler dersom det foreligger en mangel.

 

Det står ikke under slitedel nei, men som nevt tidligere så kan man ikke reklamere på alt. For eksempel melk - som også har 2års reklamasjonsrett.

Bremseklosser på en bil er et eksempel som er ganske likt dette. Bremseklosser er en slitedel, og man kan ikke reklamere på en utslitt bremsekloss - så sant det ikke den har gått istykker pga. en produksjonsfeil.

 

Min tolkning av loven av loven vil si at et batteri er en slitedel, på samme måte som en knapp på et apparat. Og dette dekkes av garanti, men ikke reklamasjonsretten. Når det er 6mnds garanti, og batteriet er over 6mnd, så er det lite man kan gjøre med den saken.

Hadde en lignende case med et Eos350d kamera, hvor selvutløserknappen hadde gått istykker og kamereaet var utenfor garantiperiodien. Kunden hadde også forsikring på apparatet, men siden en knapp regnes som en slitedel. Ble det ikke dekket av forsikringa eller reklamasjonsretten, siden ingen av dem dekket slitasjeskader.

Det er opp til et godkjent verksted å avgjøre grunnen til skaden. Sier verkstedet at denne tingen har en produksjonsfeil, så kan man reklamere. Så du kan ta turen ned til for eksempel Zodiac i Oslo, og få de til å ta en batteritest om du vil.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke anledning til å svare noe særlig mer på denne tråden, ettersom det er jul osv. :love:

 

For å oppsummere tråden i et forsøk på å være objektiv:

1. Jeg hevdet at batteriet skal vare i 5 år. Det var feil. Det er mindre.

2. De fleste (noen uenige) mener at batteriet skal vare i mer enn 8 måneder (ergo at Elkjøp bør erstatte det slik jeg prøvde på).

3. Noen mener jeg var en ufin i kontakt med kundeservice.

4. Jeg fremholder at kunder har grunn til å bli misfornøyd av å ikke møte forståelse for en sak hvor noe går i stykker etter kun 8 måneder. Hvem blir vel ikke irritert når man må snakke med 3-4-5 personer uten å møte et fnugg av forståelse eller bli servert noen form for argumentasjon? Samt at det fremstod som verre enn det var ettersom mye av dialogen var utelatt.

5. En klar dom i forbrukertvistutvalget hadde vært det beste for alle parter.

6. Jeg poster resultatet av saken her - uansett.

 

Da gjenstår det å si: God jul.

 

Hei

 

Som ansatt på Elkjøp Vinterbro (Tele) fikk jeg med meg bruddstykker av saken da jeg var på jobb for 2-3 dager siden. Hva som har blitt sagt til deg og hva du har sagt til de du har snakket med har jeg ikke fått noe grundig innblikk i, men jeg vet at flere følte seg ganske irriterte etter å ha snakket med deg, de følte at å snakke til deg var som å snakke til en vegg. Jeg vet også at en på lageret ønsket å få saken ut av verden med en gang du kom til han. Han kom nemlig ut i butikk for å høre om vi hadde batteriet ditt på lager, men det hadde vi ikke. Du fikk også forespeilet at vi måtte lage en returseddel(reklamasjonsskjema) og sende batteriet tilbake til samsung for å få byttet det. Slik jeg forstod det, ville du ikke godta å vente på dette. Hvertfall ikke på det tidspunktet vedkommende kom inn i butikk for å lete etter nytt batteri til deg.

 

Kan forresten legge til at når deltaservice sender en regning til kunde for å ha testet en telefon, så er det deltaservice i samarbeid med produsenten av telefonen som har bestemt at dette ikke går på garanti. (Jeg sier garanti fordi telefonen ikke hadde blitt sendt inn som en reklamasjonssak) Det er ikke Elkjøp som har sendt deg denne regningen (don't shoot the messenger).

 

Jeg har som sagt kun fått med meg bruddstykker av denne hendelsen som hendte på min arbeidsplass, det meste har jeg fått høre via denne tråden.

 

Jeg har nå forstått det slik (ut ifra postene over) at du har fått sendt telefonen din inn igjen på service?

Dersom saken din ikke skulle løse seg via service lover jeg å fikse problemet ditt ved å bestille et batteri til deg. Merk at om jeg skal bestille dette fra f.eks deltaservice, så bruker de faktisk ca 2 uker på å ta imot bestillingen via epost og på å sende batteriet til oss (de tar ikke imot telefonbestillinger) Men om du kunne oppgitt hva slags telefon det er du trenger batteri til, kan jeg sjekke med dangaard og diverse andre grossister om de har batteriet ditt på lager. Om en grossist har batteriet på lager tar det kun et par dager å skaffe det)

 

Jeg er på juleferie nå, så kommer ikke til å være på jobb før nyttårsaften, men om du sender meg en PM med status på saken når du har lest dette, så lover jeg som sagt å løse saken din over nyttår om ikke service ordner det for deg.

 

God Jul og Godt Nyttår til deg og alle andre her på forumet :)

Det var ingen på lageret som ville gi meg nytt battieri kostnadsfritt, da ville det jo ha løst seg. Det var snakk om å sende tilbake reklamasjonsskjema, vente på at det ble behandlet, og deretter vente ekstra på bestilling av batteri, HVIS klagen ble godkjent. Da mente jeg at man like greit bestille battieri med en gang i stedet for å vente dobbelt, og det var bakgrunnen for at han sjekket om batteriet var på lager. Det hadde gått helt fint å vente. (Jeg fylte forøvrig ut returskjemaet som ønsket.)

 

Don't shoot the messenger: Så vidt jeg forstår er Elkjøp eneste selskap kunder trenger å forholde seg til, ettersom den ble kjøpt der. Hvem underleverandørene er er ikke relevant, arbeidet/konklusjoner de har utført må Elkjøp stå for. (Men uansett greit med en forklaring av praksis.)

 

Hvis de ansatte følte at jeg var vanskelig, så er det slik det blir når det eneste argumentet som serveres om og om igjen er at "garantien er gått ut". Bare det at jeg må dra helt til Vinterbro er irriterende nok i seg selv. Det tar tid og koster penger. De fleste blir alt annet enn hyggelige når man føler at man blir snytt. Da blir det vanskelig å si "ok, takk for samtalen og ha en god dag." Jeg kan ta selvkritikk på at batteriet ikke skal holde i 5 år som hevdet, men det skal definitivt etter min mening vare mer enn 8 måneder. Og det var det kravet som ble avvist.

 

Hyggelig at du vil fikse saken for meg. Vi har bedt verkstedet ordne telefonen, og avventer svar.

Ha en god jul!

 

(Sender pm når jeg får tid.)

(siste post på noen dager!)

Lenke til kommentar
Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner.

:wallbash:

Nå får du lese tråden før du kommer med så bastante påstander. Ordet "slitedel" eksisterer ikke i lovverket. Og i alle tilfeller har man reklamasjonsrett på det du refererer til som slitedeler dersom det foreligger en mangel.

 

Det står ikke under slitedel nei, men som nevt tidligere så kan man ikke reklamere på alt. For eksempel melk - som også har 2års reklamasjonsrett.

Bremseklosser på en bil er et eksempel som er ganske likt dette. Bremseklosser er en slitedel, og man kan ikke reklamere på en utslitt bremsekloss - så sant det ikke den har gått istykker pga. en produksjonsfeil.

 

Min tolkning av loven av loven vil si at et batteri er en slitedel, på samme måte som en knapp på et apparat. Og dette dekkes av garanti, men ikke reklamasjonsretten. Når det er 6mnds garanti, og batteriet er over 6mnd, så er det lite man kan gjøre med den saken.

Hadde en lignende case med et Eos350d kamera, hvor selvutløserknappen hadde gått istykker og kamereaet var utenfor garantiperiodien. Kunden hadde også forsikring på apparatet, men siden en knapp regnes som en slitedel. Ble det ikke dekket av forsikringa eller reklamasjonsretten, siden ingen av dem dekket slitasjeskader.

Det er opp til et godkjent verksted å avgjøre grunnen til skaden. Sier verkstedet at denne tingen har en produksjonsfeil, så kan man reklamere. Så du kan ta turen ned til for eksempel Zodiac i Oslo, og få de til å ta en batteritest om du vil.

 

 

Si meg, leser du hva folk skriver?

 

Begrepet slitedel, slitasjedel etc eksistrerer ikke i lovverket, ergo kan ikke begrepet hjemles med noe paragraf i fkjl. Ergo kan du ikke knytte det til reklamasjonssak ettersom det ikke finnes i loven.

 

Man kan reklamere pa melk, man kan reklamere pa bremseklosser osv. Men alt henger sammen med om varen odelgges for en hadde grunn til a tro at den skulle det. Om melken jeg kjopte for 10 minutter siden er klumpete nar jeg kommer hjem om 1 time, sa kan jeg ga tilbake a reklamere pa den. Er den der i mot klumpete om 5 uker sa er saken anerledes.

 

Nar det gjelder garanti, dette er frivillig, ikke noe loven sier noen ma gi, ergo sa er det ingen sammenheng mellom garanti og reklamsjonsretten. Og det a si at enkelte varer som batteri,bremsekloss e.l. ikke har reklamasjonsrett vitner om mangel pa kunnskap om lovverket.

 

ps! Nar du sier at du forstar begrepet slitedel ikke har hjemmel i loven, men vitterlig bygger din argumentasjon pa det videre i posten din, sa ser du at hele posten din beror pa sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Det er 6mnd garanti på batterier til mobiler, og du kommer nok ingen vei med reklamasjonen da batteri er en slitedel. Og som kjent, dekkes ikke slitedeler av reklamasjoner.

:wallbash:

Nå får du lese tråden før du kommer med så bastante påstander. Ordet "slitedel" eksisterer ikke i lovverket. Og i alle tilfeller har man reklamasjonsrett på det du refererer til som slitedeler dersom det foreligger en mangel.

 

Det står ikke under slitedel nei, men som nevt tidligere så kan man ikke reklamere på alt. For eksempel melk - som også har 2års reklamasjonsrett.

Bremseklosser på en bil er et eksempel som er ganske likt dette. Bremseklosser er en slitedel, og man kan ikke reklamere på en utslitt bremsekloss - så sant det ikke den har gått istykker pga. en produksjonsfeil.

 

Min tolkning av loven av loven vil si at et batteri er en slitedel, på samme måte som en knapp på et apparat. Og dette dekkes av garanti, men ikke reklamasjonsretten. Når det er 6mnds garanti, og batteriet er over 6mnd, så er det lite man kan gjøre med den saken.

Hadde en lignende case med et Eos350d kamera, hvor selvutløserknappen hadde gått istykker og kamereaet var utenfor garantiperiodien. Kunden hadde også forsikring på apparatet, men siden en knapp regnes som en slitedel. Ble det ikke dekket av forsikringa eller reklamasjonsretten, siden ingen av dem dekket slitasjeskader.

Det er opp til et godkjent verksted å avgjøre grunnen til skaden. Sier verkstedet at denne tingen har en produksjonsfeil, så kan man reklamere. Så du kan ta turen ned til for eksempel Zodiac i Oslo, og få de til å ta en batteritest om du vil.

 

 

Si meg, leser du hva folk skriver?

 

Begrepet slitedel, slitasjedel etc eksistrerer ikke i lovverket, ergo kan ikke begrepet hjemles med noe paragraf i fkjl. Ergo kan du ikke knytte det til reklamasjonssak ettersom det ikke finnes i loven.

 

Man kan reklamere pa melk, man kan reklamere pa bremseklosser osv. Men alt henger sammen med om varen odelgges for en hadde grunn til a tro at den skulle det. Om melken jeg kjopte for 10 minutter siden er klumpete nar jeg kommer hjem om 1 time, sa kan jeg ga tilbake a reklamere pa den. Er den der i mot klumpete om 5 uker sa er saken anerledes.

 

Nar det gjelder garanti, dette er frivillig, ikke noe loven sier noen ma gi, ergo sa er det ingen sammenheng mellom garanti og reklamsjonsretten. Og det a si at enkelte varer som batteri,bremsekloss e.l. ikke har reklamasjonsrett vitner om mangel pa kunnskap om lovverket.

 

ps! Nar du sier at du forstar begrepet slitedel ikke har hjemmel i loven, men vitterlig bygger din argumentasjon pa det videre i posten din, sa ser du at hele posten din beror pa sin egen urimelighet.

 

Hva er det egentlig du mener? Jeg vet at det ikke står slitedel ordrett i lovverket. Men du kan jo prøve å reklamere på en slitedel og selvfølgelig vil ikke den reklamasjonssaken gå igjennom.

Jeg snakker om praksis og du om en tolkning. En slitedel kan ha en produksjonsfeil, og da kan man reklamere. Om den er utslitt, kan man reklamere på den, men utfallet er rimelig sikkert.

Lenke til kommentar

Det hele bunner ut i om ting går i stykker før de forventes at de skal gå i stykker...gjør de det er det en mangel.

 

Om en slitedel ryker unaturlig tidlig er det en mangel. Om en slitedel ryker etter 1.5 år er det ikke en mangel. Feks.

 

Samme som at en banan råtner etter 2 dager er en mangel med reklamasjonsrett på, mens en banan som råtner etter 3 uker ikke er en mangel.

 

Eller at en mobiltelefon dør etter 3 år er en mangel, mens etter 4 år og 1 måned ikke er en mangel.

Lenke til kommentar

Det hele bunner ut i om ting går i stykker før de forventes at de skal gå i stykker...gjør de det er det en mangel.

 

Om en slitedel ryker unaturlig tidlig er det en mangel. Om en slitedel ryker etter 1.5 år er det ikke en mangel. Feks.

 

Samme som at en banan råtner etter 2 dager er en mangel med reklamasjonsrett på, mens en banan som råtner etter 3 uker ikke er en mangel.

 

Eller at en mobiltelefon dør etter 3 år er en mangel, mens etter 4 år og 1 måned ikke er en mangel.

 

Alastor, slitedel er ikke et begrep som er i loven. Sa lenge det ikke er det, sa er pa sin egen urimelighet a bruke det i argumentasjonen da det forvirrer folk veldig mye. Slik folk kan lese postene ovenfor sa kan de fa inntrykk av at slitedeler ikke dekkes av noe lov (ikke henvisning til deg), ved a fortsette bruk av et begrep som ikke har noe rettslig hjemmel, sa undergraver du pa sett og vis hva andre prover a fa igjennom. Det viktigste i det du skriver har jeg fetet ut.

 

Hva er det egentlig du mener? Jeg vet at det ikke står slitedel ordrett i lovverket. Men du kan jo prøve å reklamere på en slitedel og selvfølgelig vil ikke den reklamasjonssaken gå igjennom.

Jeg snakker om praksis og du om en tolkning. En slitedel kan ha en produksjonsfeil, og da kan man reklamere. Om den er utslitt, kan man reklamere på den, men utfallet er rimelig sikkert.

 

jeg skriver det jeg skriver; jeg herper pa at du bruker et begrep som ikke finnes, noe som forvirrer folk, og bygger argumentasjonen din pa det, men selv etter flere rettinger og du selv vedgar at du bruker et begrep som ikke finnes, sa fortsetter du a bruke det.

Videre sa tar du det for gitt at en reklamasjon pa en slitedel ikke vil ga igjennom, noe begge postene dine sier og som jeg argumenterer mot. Likevel avslutter du siste innlegg med at man likevel kan reklamere pa dette.

 

Blant annet skriver du:

 

Min tolkning av loven av loven vil si at et batteri er en slitedel, på samme måte som en knapp på et apparat. Og dette dekkes av garanti, men ikke reklamasjonsretten.

 

Du skriver helt forskjellige ting, bruker et begrep som ikke har dekning i loven, vedgar at du bruker det feil, men fortsetter a bruke det likevel. Og du ser ikke hva jeg reagerer pa?

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at når bransjen definerer tingene som slitedeler, batterier, matvarer eller mobiltelefoner, så .... osv.

 

Slitedel er en definisjon som brukes aktivt i bransjen. Derfor tok jeg med et slikt eksempel.

 

EDIT: Ellers er det jo fint å se at det har kommet mye fint ut av debatten :). Mange har lært, og informasjon har kommet fram.

 

God jul alle forbrukerrettspirer ^^.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Ser det er mange her som missforstår hva reklamasjonsrett faktisk er...

At det er 5 års reklamasjonsrett betyr bare at du kan klage/reklamere på alle PRODUKSJONSFEIL innen 5 år. At en del blir slitt i stykker eller brukt opp er ikke en produksonsfeil. Batteri er en fobruksvare som må byttes i løpet av produktets levetid.

Hvis man kjøper en lampe har man også 2/5 års reklamasjonsrett, men det betyr ikke at pæra som sitter i holder i 5 år, den må byttes!

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...