Gå til innhold

Nytt skjermkort eller ny prosessor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny prossesor, jeg har ett lignende skjermkort 2900xt og en 5600+ amd prosessor som er endel raskere enn din. Jeg merker godt at cpu trekker ned i noen spill. I tillegg får prossesoren din bare rundt 2k i 3dmark mens grafikk kortet ditt får nesten 4k.

Endret av Andersr89
Lenke til kommentar

Det er en relativt lav oppløsning. Da har ikke skjermkortet så mye å si. Dermed må jeg si prosessor om jeg bare får velge mellom prosessor og skjermkort. Hvis jeg får lov til å komme med andre tips så vil jeg si at begge deler er bra nok i massevis til det aller meste av spill. Ram har du jo også nok i massevis av.

Har du ikke noe annet gøy å bruke pengene på?

Hvilke spill skal du forresten spille mest med maskina det neste halve året?

Lenke til kommentar
I tillegg får prossesoren din bare rundt 2k i 3dmark mens grafikk kortet ditt får nesten 4k.

Husk at de to tallene ikke har noe med hverandre å gjøre. Det betyr blant annet at prosessoren ikke nødvendigvis er noen flaskehals selv om tallet til skjermkortet er høyere.

Lenke til kommentar
Her er forresten en test som viser at geforce 8800 GTS 320MB kan være en begrensning i den oppløsninga. Din oppløsning 1440x900 er ca 65% høyere enn 1024x768 som brukes i testen. For tida er det nvidia som gir mest for pengene i Crysis. Geforce 8800GT 512MB skal være vesentlig raskere enn geforce 8800 GTS 320MB.
Lenke til kommentar
Driver å spiller litt Crysis online. Hadde vært litt fint om det lagget litt mindre. Lagger til og med litt når jeg har det meste på medium og litt på low. Også Assassin's Creed, selv om jeg ikke vet hva systemkravene blir der da :p

Bare for å få oppklare noe, det er forskjell på lagging og hakking. Så hvis du lagger i Crysis online så burde du heller bruke penger på å oppgradere internet linjen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...