Gå til innhold

Hjelp NY laptop!

Chris O

Anbefalte innlegg

Hei er det noen her som har noen anbefalninger på laptoper? Jeg skal kjøpe ny og er ute etter en med lang levetid og kvalitet, og at den er stabil.. Skal brukes til multimedia og surfing på nett. Har en IBM Thinkpad som jeg er veldig fornød med, den har holdt overaskende lenge iforhold til andre laptopper jeg har vert borti. Men den har ikke HDMI, S-video eller minnekortleser. Så er på jakt etter en ny med følgende speks:

Blutooth

VGA (15 pin D-sub)

Video - S-Video

Minnekortleser

HDMI

ExpressCard

Wlan

At den har en grei CPU, GPU og har litt HD plass og har 1024mb ++ med minne hadde vert greit. Acer er ikke interessangt..

Prisklasse 5000-8000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei er det noen her som har noen anbefalninger på laptoper? Jeg skal kjøpe ny og er ute etter en med lang levetid og kvalitet, og at den er stabil.. Skal brukes til multimedia og surfing på nett. Har en IBM Thinkpad som jeg er veldig fornød med, den har holdt overaskende lenge iforhold til andre laptopper jeg har vert borti. Men den har ikke HDMI, S-video eller minnekortleser. Så er på jakt etter en ny med følgende speks:

Blutooth

VGA (15 pin D-sub)

Video - S-Video

Minnekortleser

HDMI

ExpressCard

Wlan

At den har en grei CPU, GPU og har litt HD plass og har 1024mb ++ med minne hadde vert greit. Acer er ikke interessangt..

Prisklasse 5000-8000 kr.

Svært få bærbare pcer har HDMI utgang, men de har derimot DVI. Da er det i såfall bare å kjøpe en kabel med DVI til HDMI..

Har akkurat den Pcen du trenger, men det er ACER. Hvorfor er ikke det aktuelt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har både Acer (TravelMate 3004-serien og hadde tidligere en litt større, kan nok være 9104) og IBM X61t. Generelt kan jeg vel si at Acer er "mer pc pr krone" men har dårligere batterilevetid og dårligere byggekvalitet.

Begge merker er full-lastet med crap-ware fra produsent, så for punktet at "den er stabil" ville jeg nok tatt en clean install.

Merk at ingen av PC'ene mine fyller dine krav til specs f.eks. DVI, men byggekvaliteten er ganske gjennomgående. For Acer PC'ene er nok de små modellene (12" sånn som 3000-serien) litt mindre "slarkete og vinglete" men jeg har på den også problem med at museknappen har løsnet.

Mine PC-er brukes i jobb, så er ikke sikkert de blir like slitt med hobbybruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...