Gå til innhold

Bildekritikk av "Piggtråden"


RKR1992

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å skalere bilde? eller?

 

Skulle gjerne likt og sett begge piggtrådene i fokus. Pluss at du har bommet på hvitbalansen, for dette var for blått.

 

Kunne du hvise meg det med hvitbalansen hvis du har tid da ;)

 

 

Det var kult Rasmus :yes:

hvor tok du det????

 

Inni i skogen et sted ;)

Lenke til kommentar
Rask korrigering av hvitbalanse, auto funksjonen i lightroom. Som blir litt trashy siden det er rett fra jpg men men.

 

 

Håper du skjønner hva jeg mente med at det er blått nå.

 

Syntes ikke det ble så mye bedre jeg, men så er ikke jeg noen ekspert heller da!

Nå er det et merkelig rødt-aktig skjær rundt piggtråden som ødelegger veldig.

Lenke til kommentar
Rask korrigering av hvitbalanse, auto funksjonen i lightroom. Som blir litt trashy siden det er rett fra jpg men men.

 

 

Håper du skjønner hva jeg mente med at det er blått nå.

 

Syntes ikke det ble så mye bedre jeg, men så er ikke jeg noen ekspert heller da!

Nå er det et merkelig rødt-aktig skjær rundt piggtråden som ødelegger veldig.

 

Hvilket bilde er det du mener 1 eller 2

Lenke til kommentar
Rask korrigering av hvitbalanse, auto funksjonen i lightroom. Som blir litt trashy siden det er rett fra jpg men men.

 

 

Håper du skjønner hva jeg mente med at det er blått nå.

 

Syntes ikke det ble så mye bedre jeg, men så er ikke jeg noen ekspert heller da!

Nå er det et merkelig rødt-aktig skjær rundt piggtråden som ødelegger veldig.

 

Hvilket bilde er det du mener 1 eller 2

Begge bildene har det skjæret i seg, det blir bare mer tydelig i bilde 2 når alt annet er hvitt.

Lenke til kommentar

Siden du rotet så veldig med hvitbalansen konverterte jeg bare til sort/hvitt, skarpet opp en smule, og reduserte oppløsningen (noe du MÅ gjøre før du laster opp et bilde neste gang).

 

post-22278-1198357030_thumb.jpg

 

edit: lastet opp feil bilde :p

 

edit2: synes generelt det er mange bilder som er lite gjennomtenkte og veldig dårlig teknisk utført som havner i BK forumet. Type "wow dette var stilig. *knips* 'tror jeg skal laste rett opp på BK forumet for å høre hva dem synes der'"-bilder.

Finnes selvfølgelig unntak, men kvaliteten på mange av bildene jeg har sett her i det siste bærer null tanker om komposisjon og etterarbeid. Litt skuffende egentlig, men skjønner jo at folk vil ha tilbakemeldinger slik at man kan forbedre seg.

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar

Positivt: Fint motiv, fine omgivelser

Negativt: Piggtråden er skjev, snøen er blå (eller lilla), bråkete bakgrunn.. Bærer litt preg av snapshot, som en eller annen nevnte, nemlig, oi, en piggtråd, tar et bilde, knips ferdig.. Ikke så veldig gjennomtenkt altså. Kanskje prøve å bruke litt mer tid med motivene? :)

Lenke til kommentar

Synes kanskje du overknipser litt, tenk litt over hva du vil ha før du knipser.

-feil hvitbalanse, noe som gjør bildet veldig trist og altfor simpelt, på grunn av mangel på farger

-altfor uklart for å være et simpelt objekt, slike nærbilder pleier å være detaljerte og enkle å ta

-utsnittet er kjedelig og ikke nytenkende

-bakgrunnen er kjedelig

-overeksponert område i bakgrunnen stjeler oppmerksomheten

-bildet sier ingenting, hadde det vært f.eks piggtråd rundt et fengsel og du kunne sett en uklar fange dekket i blod hadde dette vært et godt bilde

 

EDIT: et godt tips til mange som liker fotografi vil være at man ikke kan gjøre magi med bilder i redigeringsprogram. et dårlig bilde blir ikke bra. redigering er stort sett til å finpusse på bilde til perfeksjon. ikke tenk på redigering når du tar et bilde, prøv å få bilde så bra som mulig der og da, uansett hvor lang tid det tar.

Endret av abbarve
Lenke til kommentar
EDIT: et godt tips til mange som liker fotografi vil være at man ikke kan gjøre magi med bilder i redigeringsprogram. et dårlig bilde blir ikke bra. redigering er stort sett til å finpusse på bilde til perfeksjon. ikke tenk på redigering når du tar et bilde, prøv å få bilde så bra som mulig der og da, uansett hvor lang tid det tar.

 

Kan ikke være mer enig. :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...