hean Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 det er nok strøm i veggutaket ditt hjemme også med det er fortsatt ikke helt stabilt for det.. Er så stabilt som som det trenger å være så lenge det ikke bli overbelastet. Men siden vi andre ikke skjønner poenget ditt kan jo du forklare. Hva gjør en kondensator da som regulerer spenningen slik at den blir stabil for det høres jo ut på uttalelsene dine at du virkelig kan dette? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 en kondensator sin jobb er å sikre stabil driftspenning til forsterkeren. det er normalt at batteri spenningen faller når bassen slår som fullt. kondensatoren kompenserer for dette ved å gi ut strøm til forsterkeren når den trenger dette og lader seg opp når forsterkeren ikke krever så mye strøm. Har ikke sagt at dette bør være en erstatning for et godt batteri:) selv klarer jeg meg fint uten. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 En kondensator holder ikke så lenge uansett. Har man en strømtørst forsterker, så er kondensatoren tøm LENGE før basslaget er ferdig. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 kommer jo litt ann på faraden. har du 4000watts anlegg burde du ha en 4 farads kondensator. skulle klare å holde på strømmen den:) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Noe du VET eller noe en har fortalt deg? Jeg VET at en farad, eller to, er utrolig lite. Mindre en folk tror. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Ca en farad pr 1000watt etter som jeg har blitt lært og fortalt. en og to farads kondensatorer skjønner jeg ikke at eksisterer. da må du ha et bra bedritent (unnskyld språket) batteri.. mener også at visst du har et orntlig batteri så skulle det holde lenge Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Skjønner ikke hvorfor det selges kondensatorer i det hele tatt jeg... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 de skal vell tjene ekstra penger og skriver at du MÅ ha det. fins mye bullshit på markedet som man egentlig ikke trenger. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 kommer jo litt ann på faraden. har du 4000watts anlegg burde du ha en 4 farads kondensator. skulle klare å holde på strømmen den:) Er du klar over hva en 4 Farad kondensator(er)koster da? man har jo vært lur å kjøpt ett skikkelig batteri lenge før man kaster vekk pengene på 4 Farad hvertfall... Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 en kondensator sin jobb er å sikre stabil driftspenning til forsterkeren. det er normalt at batteri spenningen faller når bassen slår som fullt. kondensatoren kompenserer for dette ved å gi ut strøm til forsterkeren når den trenger dette og lader seg opp når forsterkeren ikke krever så mye strøm. Har ikke sagt at dette bør være en erstatning for et godt batteri:) selv klarer jeg meg fint uten. Så lenge Truck_Driver ha mer enn nok strøm så hjelper en kondensator uansett veldig lite.... Vi snakker her om så ujevn spenning at spilleren stopper, det vil aldri skje så lenge batteriet har stor nok kapasitet. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det kjekt å ha kondensator hvis man bare har et vanlig batteri? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå