Gå til innhold

BK: Modellen Tina Dahle


JPTvete

Anbefalte innlegg

Er det meningen at sminken skal se ut som en blåveis?

 

Nei absolutt ikke, kan ikke fatte at det ser slik ut for deg. Dessuten er sminken under begge øynene.

Dette er ikke hverdags-sminke, men trodde du så forskjell.

Jeg tviler neppe på at folk liker den tonen du tar når du stiller opp med en tråd og bilde og spør hva folk syntes. Jeg kan ikke fatte at ingen andre har nevnt det eller at du ikke selv kan bære noen assosiasjoner til blåveis. Jeg vet at dette er off-topic men klarte ikke å la vær å si dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes bilde egentlig er rimelig stilig, og jeg slenger meg halveis på de som sier det ligner på blåveis.

 

en ekte blåveis ser ikke sånn ut, å det kan ligne med engang, men hvis man ser på bilde i mer en snaue 3 sekunder, så mener jeg at man skjønner det ikke er en blåveis, og det ligner i alle fall mindre, om ikke noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Synes bildet var helt ordinært, det skiller seg ikke ut i mengden.

 

Teknisk er bildet bra, men det er et slikt bilde som man finner i stort sett alle moteblader.

 

Godt mulig sminken skal være sånn og at jeg ikke forstår meningen med den, men modellen ser ut som et "offer" og det hele blir bare teit. Ser ut som hun har fått skikkelig juling, jo.

 

Det var en konstruktiv kommentar! Hva med å komme med tips til forbedring?

 

- Hva kunne jeg gjort for at det skulle skilt seg ut i mengden, skiller det seg ikke ut med den sminken?

- Hva er likhetstrekket med dette bildet og alle bildene i motebladene, hva kunne vært gjort annerledes?

 

Sminken har da skapt masse reaksjoner, så da er nå noe oppnåd....!

 

 

 

Er det meningen at sminken skal se ut som en blåveis?

 

Nei absolutt ikke, kan ikke fatte at det ser slik ut for deg. Dessuten er sminken under begge øynene.

Dette er ikke hverdags-sminke, men trodde du så forskjell.

Jeg tviler neppe på at folk liker den tonen du tar når du stiller opp med en tråd og bilde og spør hva folk syntes. Jeg kan ikke fatte at ingen andre har nevnt det eller at du ikke selv kan bære noen assosiasjoner til blåveis. Jeg vet at dette er off-topic men klarte ikke å la vær å si dette.

 

 

Kanskje jeg har et annnet syn ettersom jeg var der og kjente stemningen rundt det hele.

 

Du er ikke den eneste som er off-topic her, jeg vil ha bildekritikk (konstuktiv kritikk) og da blir det litt feil å hele tiden påpeke sminken som jeg ikke hadde hærredømme over.

Jeg vil vite hva kunne jeg gjort annerledes, jeg som fotograf. Om du/dere har tatt bilde av en bil så kan jeg ike si: Bra bil men fy f for en stygg farge på bilen. Det ville ikke gitt dere særlig mye.

Å gi konstruktiv kritikk handler for meg om å løfte fotografen og prøve å hjelpe han til å bli bedre.

 

 

 

Synes bilde egentlig er rimelig stilig, og jeg slenger meg halveis på de som sier det ligner på blåveis.

 

en ekte blåveis ser ikke sånn ut, å det kan ligne med engang, men hvis man ser på bilde i mer en snaue 3 sekunder, så mener jeg at man skjønner det ikke er en blåveis, og det ligner i alle fall mindre, om ikke noe i det hele tatt.

 

Enig med deg i det, men her har dem hengt seg helt opp i sminken som er annerledes.

Og skal dem tydeligvis prøve å dra meg ned fordi stylisten har gjort noe dem ikke likte.

 

Er ikke mye konstruktivitet over kritikken her inne på Akam, synd for forumet her er alright sånn ellers.

Lenke til kommentar

Har nå tatt en liten opptelling og dette er tragisk.

 

Har nå fått ca 16 kommentarer og det er 15 kommentarer som ikke har med konstruktiv kritikk å gjøre.

 

Skjønner jeg må skrive litt om hva jeg ønsker neste gang jeg legger ut bilde her.

 

Trodde BK var beskrivende nok.!

 

 

*Ber herved Akam om å slette hele posten - dette gir meg ingenting*

 

Denne posten hører under kategorien "Chatting"

 

 

ST

Lenke til kommentar

Kjære snakenor

 

Slenger på en kommentar selv om du vil ha hele posten fjernet:

 

Hvordan kan du mene at vi skal kunne kommentere et portrett uten å

ta med sminken ?

 

Når øynene, som ofte er det viktigste i et portrett, ser ut som de har

vært gjennom flere runder "i ringen", så kan du ikke vente at vi skal

se bort fra dette og klare å kommentere resten av bildet.

 

Det virker som om du "legger skylda" på stylisten, men dersom du

ikke likte sminken, hvorfor tok du da i det hele tatt bildet, og samtidig

ba oss om kritikk ?

 

Tror stylisten din er litt inspirert av type "heroin-look" som er/var på

mote en stund, men da må du godta at mange av oss synes at dette

var skivebom.

 

Forøvrig God Jul og Godt Nyttår !

 

PIMPIM

Lenke til kommentar

Eller hvis du leser litt i mellom linjene til de kommentarene som er kommet så finner du kritikk. De fleste sier vel indirekte at hele bildet er ødelagt av den "dårlige" sminken. Bildet passer mer i en "stopp vold" aksjon enn i et moteblad. Sminken går så i et med øynene. Det blir altfor mørkt rundt øynene. Dette kan også skyldes dårlig lyssetning fra fotografen sin side. Men alt i alt en fin modell som er blitt ødelagt av sminkøren. Og det beviser bildet som er tatt av fotografen.

Endret av Kim T
Lenke til kommentar
Jeg vil vite hva kunne jeg gjort annerledes, jeg som fotograf. Om du/dere har tatt bilde av en bil så kan jeg ike si: Bra bil men fy f for en stygg farge på bilen.
Visst kan man det. Noe av oppgaven til fotografen er også å finne gode motiver i hht. publikumet. Her har du åpenbart bommet på publikumet, og valgt feil motiv til å presentere her. Da får du slakt også. Viser du aktfotografiene dine i en moské, har du også bommet på publikum, uansett hvor gode de er.
Lenke til kommentar

Akam sletter ikke poster, men de kan finne på å stenge de.

 

Du sier du har oppnådd noe når du har fått mange kommentarer angående sminken.

Bildekritikkforumet er for å få kritikk bildene man legger ut, og det har du fått.

Nærmest alle som har kommentert bildet har snakket om sminken og det er vel ikke så rart når sminken kommer så godt frem.

Lenke til kommentar
Er det meningen at sminken skal se ut som en blåveis?

 

Nei absolutt ikke, kan ikke fatte at det ser slik ut for deg. Dessuten er sminken under begge øynene.

Dette er ikke hverdags-sminke, men trodde du så forskjell.

 

ST

 

Nå er jeg så langt unna noen proff som det er mulig å komme. Men i motebransjen tas det bilder som skal falle i smak hos hvermannsen. Og da er det irrelevant hva proffe fotografer mener om sminke og annet. Det er hvordan hvermannsen oppfatter bildet som er viktig? Kan jo hende jeg har missforstått dette også da :-)

 

Ellers så er det jo tydelig att du vet hva du driver med. Men sminken syns jeg ikke var helt heldig.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar

Det aller første jeg legger merke til er at venstre armen er kuttet vekk. På skolen har vi lært at "å kutte i hud, det gjør vondt",altså at men ikke bør kroppe bildet på hud, sånn som her, hvor halve armen er vekk. Jeg tror det kunne gitt et mer samlende utrykk om armen var mer med. ikke hele armen i lengda, men hvertfall i breddeeretningen, det tror jeg kunne løftet bilde, slik jeg ser det nå så synes jeg det ikke helt funker, bildet blir lissom litt bråkete, og jeg føler at noe av personen er vekk.

Jeg synes også at panna og partiet under munnen er altfor ulikt. Sminken under øynene synes jeg var kraftig, og er med på å skille bildet litt ut fra mengde, for det hjelper meg å få fokus på noe av det viktigste i et portrettbilde, nemlig øynene. Men jeg tror sminken kan være med på å gjøre forskjellen mellom panne og partiet under munn for stor. (men jeg har ingen erfaring med mote og fashion bilder).

Jeg synes bildet er bra og samlet ved at huden er lys, og at bakgrunnen og klærne er hvite.

Jeg føler oppmerksomheten blir dratt vekk fra håret, om dette er positivt eller negativt aner jeg ikke, men jeg synes at håret skaper litt uro, ved at enkelte hårstrå skille seg ut. Jeg tror det hadde vært bedre med helt samlet hår.

Lyssettingen opplever jeg som helt grei, bortsett fra de nevnte panne partiene som er mørke. Det er fint forhold mellom de lyseste og de mørkeste partiene i bildet.

Alt i alt synes jeg det er veldig bra bildet, som gir kontakt med personen fordi øyene får fokus. Det er bra a øyet er synlig i venstre del også. men tror bildet ville løftet seg, om man ikke hadde kuttet armen i bredden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...