Gå til innhold

BK: Modellen Tina Dahle

JPTvete

Anbefalte innlegg

post-90178-1198339938_thumb.jpg

Sminken her er utført av Rolf-Ørjan's stylist Siri K. Andersen

Exif:

To studioblitser(sb) mot hvit bakgrund

En sb med softboks som hovedlys ca 45grader litt høyt plassert på hennes høyre side.

En sb med softboks som fill på hennes venstre side.

Canon EOS 1D-III

EF 70-200mm f/2,8L IS USM

Lukkertid: 1/160sek

Blender: f/14

Brennvidde: 153mm

ISO: 50

Hva synes dere?

ST

Endret av Snakenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det meningen at sminken skal se ut som en blåveis?

Nei absolutt ikke, kan ikke fatte at det ser slik ut for deg. Dessuten er sminken under begge øynene.

Dette er ikke hverdags-sminke, men trodde du så forskjell.

Fint bilde, ikke stort å utsette på det, men tror de fleste blir distrahert som jeg og gjorde, og lurer på om det er meningen at hun skal se mishandlet ut ? :p

For å si det slik, dere to er de første som påpeker det.. ingen har sagt det før dere.

Skulle gjerne sett litt mer lys i ansiktet, det blir litt mørkt.

Bildet er ikke mørkt, men mørkere på ene siden (jeg elsker portretter som er slik). Begge øynene er jo godt synlige!

Blir mye bedre dybde og dynamic slik.

ST

Lenke til kommentar

Jeg får også mishandling/blåveis-assosiasjoner av sminken (samme gjelder på bildet med eplet). Det er nok den lillaaktige fargen som gjør det. Kanskje feil å si at ansiktet er for mørkt, men øynene syns jeg er for mørke, da.

Har ingenting imot skygger i ansikter, er helt enig i at det er fint og skaper spenning i bildene. Flatt er jo ofte kjedelig.

Lenke til kommentar

Nei absolutt ikke, kan ikke fatte at det ser slik ut for deg. Dessuten er sminken under begge øynene.

Ser ut som hun har fått en kraftig blåveis på hvert øye her også, sjekket på både kalibrert og ukalibrert skjerm og det synes veldig godt på begge. La først merke til det på utgaven du hadde lagt ut på foto.no og også her. Mulig det kan være uheldig lyssetting, sminke eller etterbehandling? Synes det er rart at ingen har sett/kommentert det på foto.no. Ellers er det et flott portrett, men akkurat dette trekker til seg oppmerksomheten umiddelbart.

Mvh Gert A

Lenke til kommentar

Ser ut som hun har fått en kraftig blåveis på hvert øye her også, sjekket på både kalibrert og ukalibrert skjerm og det synes veldig godt på begge. La først merke til det på utgaven du hadde lagt ut på foto.no og også her. Mulig det kan være uheldig lyssetting, sminke eller etterbehandling? Synes det er rart at ingen har sett/kommentert det på foto.no. Ellers er det et flott portrett, men akkurat dette trekker til seg oppmerksomheten umiddelbart.

Mvh Gert A

Er hverken uheldig lyssetting, sminke eller etterbehandling. Det er meningen at bilde skal være slik. Har allerede fått til sammen 10 kommentarer på andre nettsteder og ingen har nevnt at det ser ut som blåveis.

Nå er ikke dette vanlig sminke, og er heller ikke meningen at det skal se vanlig ut. Men man kan jo ikke forvente at alle skal ha lik smak.

Mvh

Ståle T.

NB: Sitter selv på kalibrert grafisk skjerm.

Lenke til kommentar
Fint bilde, ikke stort å utsette på det, men tror de fleste blir distrahert som jeg og gjorde, og lurer på om det er meningen at hun skal se mishandlet ut ? :p

For å si det slik, dere to er de første som påpeker det.. ingen har sagt det før dere.

Kan du virkelig ikke skjønne at den kraftige sminken kan minne om et par blåveiser?

Det var det som slo meg først, men det blir ikke så oppsiktsvekkende etter å ha sett på bildet en stund selvom det fortsatt er der.

Forøvrig syns jeg bildet var greit, veldig soft i ansiktet i forhold til alle detaljene i håret og på toppen.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar

Smaken er forskjellig og det er helt greit. Det som fikk meg til og reagere var at det ser ut som det er et blå-lilla skjær i sminken og da får man asosiasjoner til blåveis. På høyre side ser det ut som den går helt fra under øyet og helt bak til øret, men vanskelig og si da jeg ikke har sett sminken i vikeligheten. Du sitter nok på en mye bedre skjerm enn meg og det kan jo hende fargene i sminken oppleves annerledes på en bedre skjerm enn de fleste "dødelige" har. Det var mindre blå/lilla i sminken på kalibrert enn ukalibrert skjerm. Hadde vært gøy om du kunne lagt ut et annet bilde av samme modell i en litt annen vinkel eller lyssetting for og sett der.

Mvh Gert A

Lenke til kommentar

Har ikke så mye å utsette på dette bildet, Flott synes nå jeg, ut i fra en amatørs synspunkt. Liker lyssettingen i bildet godt.

Over til litt mer personlige refleksjoner.

Synes kanskje at softingen av kinn/nese er "litt" for kraftig i forhold til pannen.

Er kanskje for mye opphengt i detaljer, men fokuserer hele tiden på det ene hvite hårstrået i Tinas

venstre øyebryn, men det er sikkert bare meg. :-)

Lenke til kommentar
Har ikke så mye å utsette på dette bildet, Flott synes nå jeg, ut i fra en amatørs synspunkt. Liker lyssettingen i bildet godt.

Over til litt mer personlige refleksjoner.

Synes kanskje at softingen av kinn/nese er "litt" for kraftig i forhold til pannen.

Er kanskje for mye opphengt i detaljer, men fokuserer hele tiden på det ene hvite hårstrået i Tinas

Hei. Takk for tilbakemelding, det hårstrået kunne nok vært fjernet ja :-)

Jeg får også assosisasjoner til enten blåveis, eller stor mangel på søvn...

Var det noen konkret idè bak den kraftige sminken under øynene hennes, siden den er ment å være slik?

Det var stylist Siri K. Andersen's ide.. Delte meninger om den, men den fikk ikke jeg gjort noe med.

Jeg tenkte å nevne det, men følte at det sikkert bare var meg som tenkte over det :p

Slik må du ikke tenke, vil vite det :-)

God Jul til dere alle sammen:

post-90178-1198424978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synes at stylist/sminkør har gjort en mildt sagt elendig jobb her, og det er ikke bare å skylde på at "alle andre ikke forstår". Den sminken der er ikke bra, og den trenger å bli fulgt opp av strammere hår og strammere stil generelt. Det må være en viss sammenheng i make up og klær. Ellers liker jeg bildet, og jeg liker lyssettingen. Øynene er, som du sier, godt synlige.

Lenke til kommentar

Synes bildet var helt ordinært, det skiller seg ikke ut i mengden.

Teknisk er bildet bra, men det er et slikt bilde som man finner i stort sett alle moteblader.

Godt mulig sminken skal være sånn og at jeg ikke forstår meningen med den, men modellen ser ut som et "offer" og det hele blir bare teit. Ser ut som hun har fått skikkelig juling, jo.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med studio fotografi, men det ser ut som du gjorde en god jobb og kan dette. Bildet derimot synes jeg er latterlig, på grunn av hvordan modellen ser ut. Denne sminkøren, eller hva det heter, må være en idiot, fordi hun ser ut som hun har blitt dengt villt. Jeg får lyst til å banke henne litt selv og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...