Gå til innhold

Hvor bra er en JVC A-X3?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en JVC A-X3 liggende her (gammel), og lurte på om noen vet, eller en plass man kan finne spesifikasjonene på den? Har funnet diverse bilder og slikt, og kataloger man kan kjøpe, men det er jeg ikke intressert i.

Har også en JVC Sea.

Jeg hadde likt å visst hva som var nyprisen på disse, watt, og andre finesser :)

Takker på forhånd for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JVC A-X3

Strømtrekk ser ut til å være 460 watt. Med en maks teoretisk virkningsgrad på 50% ved klasse A drift, ender vi opp med en 80-90 realistiske watt per kanal. 5 phonoinnganger og visstnok mulighet for 2 par høyttalere koblet til.

Nypris står det ingenting om, men han selger den ihvertfall for €76, som tilsvarer NOK 600.

JVC S.E.A. er en equalizer så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Jepp, Sea er en equalizer (såpass visste jeg).

Har sett den eBay auksjonen tidligere også, men forsto ikke så mye av den (kan ikke tysk) :p

Specsa var omtrent slikt jeg kunne forestille meg.

Hvor mye forbedring får man med (samme specs) i dag?

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på hvordan en moderne forsterker med like mye effekt vil gjøre det i forhold til den du har, så vil jeg si at det kommer ann på.

Du må fort opp i en 3-4000 kroner for å få en ny forsterker med den mengden krefter tror jeg, men signalbehandlingen og komponentene vil sannsynligvis være av bedre kvalitet, og tilkoblingsmulighetene større.

Så lyden vil nok blir litt bedre, men om du merker stor forskjell tør jeg ikke spå.

JVC er jo ikke noe drittmerke, men heller ikke high-end.

Høyttalerene står for mesteparten av lyden vil jeg si, altså at du vil ha mer utbytte av å bytte ut høyttalerene enn å bytte ut forsterkeren med en nyere med like mye effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...