Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) jeg driver med å lage et lite count skript med php /mysql. når jeg ska se hovor mange som har vert innom kommer set opp: "Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/s2/index.php on line 40." jeg mener det har funket før, i windows. hær er linje 40 $antall=mysql_result(mysql_query("SELECT count(`IP`) FROM `besøk`"),0); Endret 22. desember 2007 av Slettet-52jVWcQb Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Heter tabellen besøk med ø? Trodde ikke det funka.. Men jeg tror denne funker. Sikkert bedre måter, kanskje...vet ikke, trøtt $antall = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT count(IP) FROM `besøk`"));echo $antall[0]; Håper det funker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 det funket i windows med ø, men skal prøve å skifte navn takk for raskt svar :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 får sammefeilen det må være feil i mysql spørringa, kan man skrive den på en annen måte? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Du må sjekke om raden heter IP med store bokstaver ellers er jeg ikke sikker på (men tviler) at du kan ha æ,ø,å i tabellnavnene. Dette vil uansett ikke være en god struktur. Så anbefaler å bytte til besok f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Testet nettopp samme scriptet, med samme database, i windows (nyeste wamp server) da funker det fint. det gjør det derimot ikke hivs jeg bruker linux. skal prøve reinstallere alt som har med php/mysql å gjøre, så kansje jeg får til.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Bare husk at linux er "case-sensitive", noe Windows ikke er. Og linux har ikke nødvendigvis støtte for internasjonale tegn (øæåäö etc). Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) php er like case insensitiv i linux som i win etter hva jeg kan skjønne. Og når det gjelder internasjonale tegn er det avhengig av tegnsett. Tror ikke det skal være noe problem. Er du sikker på det er samme version av php som er blitt brukt i når du har forsøkt i windows og linux? ting kan variere fra php version til version. mysql_query('sql query'); returnerer en ressurs id. det er en god ide å sette denne til en variabel før man benytter den i mysql_result(). $result = mysql_query('SELECT COUNT(ip) FROM "besøk";') or die(mysql_error()); $antall = mysql_result($result, 0) or die(mysql_error()); i beste fall vil det virke. i det minste vil du se hvilken av de to linjene som genererer feilen. Endret 22. desember 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 php er like case insensitiv i linux som i win etter hva jeg kan skjønne. Og når det gjelder internasjonale tegn er det avhengig av tegnsett. Tror ikke det skal være noe problem. Lag en fil, som vi kaller "fil.php", og prøv å inkluder FIL.PHP. Windows vil klare det helt fint, men linux vil få kikhoste. Når det gjelder database derimot, er det ikke så nøye med Windows (som alt annet). Linux godtar endring av case i feltnavn, men ikke i tabellen. Feltet ID og id er det samme, men tabellene MEMBERS og members er ikke de samme. Å lage tabell med internasjonal tegn hadde jeg ingen problemer med på mine servere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 reinstallasjon gikk fint :!: det må ha vert en tidligere verson jeg hadde Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Samtidig vil jeg anbefale deg å droppe ` ` rundt kolonnenavn. De har ingen hensikt, og er ikke med i SQL-standarden. Det skal heller ikke andre tegn (f.eks ") rundt kolonnenavnene. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg syntes du skal fortsette å bruke fnutter, slik at du slepper trøbbel med evt. spessielle tegn/navn etc. senere, gjør det til en vane. Endret 23. desember 2007 av nevoscript Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå