Wubbable Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 ok, fant ut at den tar 20hz-20khz, noe som fungerer fint for meg Men hva med sample raten, kan en cmoy klare 192khz 24bits lyd? (Eller kommer det an på hvilken cmoy det er snakk om?) Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har egentlig aldri hørt om sample rate i forhold til forsterkere før... er det viktig? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 Skulle da ikke tro det, med mindre det er poenget at forsterkeren er for dårlig til at man hører noe forskjell på CD-lyd og 192kHz, 24-bit. (Selvsagt min svært ukvalifiserte gjetning/forklaring.) Lenke til kommentar
radiated Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Mer er ikke alltid bedre, hva er den optimale samplingsraten? http://www.lavryengineering.com/documents/...ling_Theory.pdf Endret 3. januar 2008 av radiated Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 interessant Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 spiller absolutt ingen rolle i den sammenhengen her. cmoy er amatørforsterker, pleier å være det første man kjøper, ikke altofr mye man kan gjøre Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 antar den funker til mitt bruk... Lenke til kommentar
wedoe Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Hvis du er interessert i dette her anbefaler jeg www.head-fi.org. Forum med folk som er hekta på dette, og du kan få svar på alt du lurer på. Det er absolutt kjekt å ha visa-kort når du holder på med dette, da det ikke er så veldig stort marked for dette i Norge. Når det gjelder forsterker har jeg akkurat kjøpt en minibox e+. Den er jeg veldig fornøyd med. Koster ikke så mye, slapp toll, veldig bra lyd, og du kan bruke den med bærbar rigg også. Adapteren jeg fikk var til amerikansk kontakt, men med en liten adapter fikser du det. Batteriet varer angivelig i 60 timer, flotte greier. Du får prøve å alliere deg med noen som har visa. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Henger du mye på head-fi, kan det godt være man ikke bør skaffe seg Visa. Som de sier: "Welcome to Head-fi... and sorry for your wallet.". (Selv har jeg en billigere modell, en PA2V2, som leverer grei nok lyd, i det minste til prisen (ca. 350kr med dagens dollarkurs. Svært grei selger, blir nært aldri tatt i tollen, og lover å reparere gratis dersom noe går i stykker, dersom man sender den til ham. Et greit alternativ for de som ikke trenger noe voldsomme greier.) Endret 6. januar 2008 av Dradd Lenke til kommentar
wedoe Skrevet 6. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Hehe, sant, det går fort noen kroner. Jeg har et par Sennheiser 650, da ble kun mp3-spilleren litt for lite(hjemme-øreklokker, jepp, men jeg er i militæret, og har liten mulighet for årntli anlegg.). Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2008 Utrolig billig da, viste ikke at dollaren bare var på 5.3 nå Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 Da har jeg HD595 UTROLIG lettdrevne, evig mye bedre lyd enn skullcandyene, så lettdrevne faktisk at jeg ikke trenger forsterker (Lyden er veldig høy på bare 20% styrke på master-volumet i windows) Anbefalt til alle Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Henger du mye på head-fi, kan det godt være man ikke bør skaffe seg Visa. Som de sier: "Welcome to Head-fi... and sorry for your wallet.". Jeg skulle akkurat til å si det samme. Sist jeg opprettet en tråd og spurte om råd på head-fi utviklet det seg til å bli en dyr affære. Da har jeg HD595 UTROLIG lettdrevne, evig mye bedre lyd enn skullcandyene, så lettdrevne faktisk at jeg ikke trenger forsterker (Lyden er veldig høy på bare 20% styrke på master-volumet i windows) Det å øke volumet er jo langt fra den eneste grunnen til å skaffe seg en hodetelefonforsterker, økt lydkvalitet er en mye viktigere faktor. Uansett så er det flott du har fått deg hodetelefoner du er godt fornøy med! Endret 19. januar 2008 av miCro Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg skal jo ikke bli døv heller... Tviler på at jeg hadde hørt forskjell på 6% master, og 0,5% (eksempel) master gjennom en forsterker... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Mange velger å kjøpe en egen hodetelefonforsterker også når de har lettdrevne hodetelefoner fordi man vil få mer ut av hodetelefonene. Altså ikke økt volum, men økt lydkvalitet. Det er selvfølgelig ikke nødvendig om du allerede er godt fornøyd med lydkvaliteten når du bruker de koblet direkte til PCens lydkort, men du vil garantert oppleve økt lydkvalitet med en egen hodetelefonforsterker. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Fordi? Lydkortet mitt har jo ingen onboard forsterkere har jeg lest (Onkyo SE90-PCI) Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hvorfor i alle dager tror du folk bruker flere tusen kroner på forsterker til selv lettdrevne hodetelefoner om det ikke økte lydkvaliteten? Endret 20. januar 2008 av miCro Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2008 Hvorfor i alle dager tror du folk bruker flere tusen kroner på forsterker til selv lettdrevne hodetelefoner om det ikke økte lydkvaliteten? Placebo? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 28. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hvorfor i alle dager tror du folk bruker flere tusen kroner på forsterker til selv lettdrevne hodetelefoner om det ikke økte lydkvaliteten? Placebo? Nja, er ikke bare placebo. Merker at lyden blir mye mer dynamisk og mere "slagkraftig" (ikke nødvendigvis snakk om bass) når jeg kobler mine lettdrevne PX 100 headphones til stereoforsterkeren. Men dette kan jo også skyldes forskjellig lydsignatur på kildene. Endret 28. januar 2008 av dir3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå